Han stammer en del !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.339 visninger
12 svar
3 synes godt om
5. maj 2014

MyLove E

Nogen dage er det helt galt når Elias snakker. Han stammer HELT VILDT.
De har sagt i børnehaven at vi skulle tage det stille og roligt. At det sikkert bare er fordi han har meget at fortælle. Så jeg prøver at lade som ingenting.

Men her i weekenden har det været så meget at han nogle gange han givet og selv sagt " jeg kan ikke sige "
Jeg har sagt det henne i Bh i dag og de lovede at holde øje med ham..

Skal jeg stadig bare lade som ingenting? Skal man hjælpe ham, eller skal han bare ha tid til at sige det færdig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2014

MyLove E

MyLove E skriver:

De har sagt i børnehaven at vi skulle tage det stille og roligt. At det sikkert bare er fordi han har meget at fortælle. Så jeg prøver at lade som ingenting.

Men her i weekenden har det været så meget at han nogle gange han givet og selv sagt " jeg kan ikke sige "

Skal jeg stadig bare lade som ingenting? Skal man hjælpe ham, eller skal han bare ha tid til at sige det færdig??

Slet ingen som ved nogen om børn som stammer ?

Anmeld

6. maj 2014

Leneur

MyLove E skriver:

Silje gjorde det også en overgang, simpelthen fordi hun var overivrig og ikke kunne fortælle det hurtigt nok. Hun sagde også kan ikke sige. Her hjalp det at sige træk vejret dybt ind, pust ud og sig det stille og roligt.
Hvis han er en stammer, så går der nok lidt tid inden der kommer en talepædagog på, som kan give ham nogle redskaber og teknikker til at holde det nede. men det er vigtigt at give ham tid til at sige tingene færdige og ikke sige det for ham, da det ellers kan gøre det værre.

Anmeld

6. maj 2014

lille-trold

Vores søn på begyndte også at stamme nogle måneder efter han var startet i børnehave. Børnehaven har jævnligt besøg af en talepædagog. Hun smilte bare lidt og sagde han er ud af en søskendeflok - det er helt normalt de begynder at stamme hvis de skal leve op til en masse forbilleder. Nu bliver han snart 4 og det kan en gang imellem komme lidt men ikke nær så meget. Fat mod det går somregel over og jeg er sikker på børnehaven holder øje meddit barn.

Anmeld

6. maj 2014

MyLove E

Leneur skriver:

Silje gjorde det også en overgang, simpelthen fordi hun var overivrig og ikke kunne fortælle det hurtigt nok. Hun sagde også kan ikke sige. Her hjalp det at sige træk vejret dybt ind, pust ud og sig det stille og roligt.
Hvis han er en stammer, så går der nok lidt tid inden der kommer en talepædagog på, som kan give ham nogle redskaber og teknikker til at holde det nede. men det er vigtigt at give ham tid til at sige tingene færdige og ikke sige det for ham, da det ellers kan gøre det værre.

Tak for svar... Prøver også sige til ham at det skal være lige så stille og han skal slappe af

Anmeld

6. maj 2014

MyLove E

lille-trold skriver:

Vores søn på begyndte også at stamme nogle måneder efter han var startet i børnehave. Børnehaven har jævnligt besøg af en talepædagog. Hun smilte bare lidt og sagde han er ud af en søskendeflok - det er helt normalt de begynder at stamme hvis de skal leve op til en masse forbilleder. Nu bliver han snart 4 og det kan en gang imellem komme lidt men ikke nær så meget. Fat mod det går somregel over og jeg er sikker på børnehaven holder øje meddit barn.

Tak for svar

Det gør de ;-)

Anmeld

6. maj 2014

modesty

Min søn har også gjort det i perioder. Nogle gange er det meget, andre gange slet ikke. Det er helt tydeligt at det er når han er ivrig og meget gerne vil fortælle meget og med lange ord, at den nogle gange kikser.

Jeg ville ikke bekymre mig hvis jeg var dig. 

Anmeld

6. maj 2014

trunte89

Min pige gjorde det også omkring 3 års alderen. Og det gik over af sig selv. Vi fik det råd, at lægge hånden stille på hendes skulder. ( for at vise, at jeg er her og jeg har tid til dig ) det hjalp for det meste.

Anmeld

7. maj 2014

Dot D

Sophus gjorde det viiiildt meget en overgang, og det var når han blev vildt ivrig for at fortælle noget.

Han kan gøre det lidt endnu, selvom han er blevet større, men iveren tager over nogle gange...

Jeg ville også tage det helt roligt indtil videre, især fordi jeg har oplevet rigtigt mange børn - især drenge der stammer pga iver...

Du skal selvfølgelig holde øje med han, om det eskalerer helt vildt, ellers gør som du har gjort til nu, sig stille og roligt til ham, at han gerne må sige det lidt langsommere, så du bedre forstår. Børn vil rigtigt gerne gøre det bedste for deres forældre, og hvis du bedre forstår ham, når han taler langsomt, så vil han automatisk begynde på det.

Det kan tage tid, men det skal nok komme...

Anmeld

7. maj 2014

et-ønske

Nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er? Men min datter gjorde det også voldsomt da hun gik i børnehave, vi fik at vide at vi bare skulle ignorere det - at det er helt normalt og går væk igen.
Hun er 8,5 idag og det er helt væk igen
Det er noget med at deres ordforråd bliver udvidet ret hurtigt, og de bliver så ivrige for at fortælle/snakke - at ordene står i kø for at komme ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.