Moderkagen der har rykket sig????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
7 svar
1 synes godt om
4. maj 2014

M&N

Kære orakler ;-)

Jeg har storset alle gange jeg er blevet skannet i denne graviditet fået af vide at min moderkage lå bagudvendt. Sidst vi fik det at vide så sent som i uge 16+0 at den lå nede, bagudvendt.

Var idag på messe og blive skannet 18+5 og der fortalte hun at min moderkage lå foran.

Hvordan kan den vende sig på knap 3 uger? Jeg har mærket liv tidligt denne gang og mærker hende hver dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

Rockertand

MorTilMalucca skriver:

Kære orakler ;-)

Jeg har storset alle gange jeg er blevet skannet i denne graviditet fået af vide at min moderkage lå bagudvendt. Sidst vi fik det at vide så sent som i uge 16+0 at den lå nede, bagudvendt.

Var idag på messe og blive skannet 18+5 og der fortalte hun at min moderkage lå foran.

Hvordan kan den vende sig på knap 3 uger? Jeg har mærket liv tidligt denne gang og mærker hende hver dag.

Én af vurderingerne passer ikke - så spørgsmålene er, hvem vil du stole på? og Er det i det hele taget vigtigt, når bare placeringen ikke er en fødselshindring?

Anmeld

4. maj 2014

M&N

Rockertand skriver:

Én af vurderingerne passer ikke - så spørgsmålene er, hvem vil du stole på? og Er det i det hele taget vigtigt, når bare placeringen ikke er en fødselshindring?

Ja for den kan vel ikke rykke sig så meget på så kort tid, kan den?

Må ærlig indrømme at jeg blev lidt ked af det. Er lykkelig for at være gravid og det vigtigste er jo at hun har det godt og at jeg mærker hende, men tanken om at jeg ku mærke hende mere hvis den er foran gjorde mig sku lidt ked

Anmeld

4. maj 2014

Isabella_mor

MorTilMalucca skriver:

Kære orakler ;-)

Det er simpelthen så sjovt med os to, jeg var på messe og blev scannet i går  

men tror ik du skal ligge så meget i det, men du kan jo spørge på fredag ved gennemscanningen.  

Anmeld

4. maj 2014

lineog4

De to sidste gange jeg var gravid og jeg blev scannet i 15+ ville hun ikke udtale sig hundrede procent om moderkagens placering, og jeg mærkede masser af liv frem til 20. Uge i hele maven fordi moderkagen endnu ikke var blevet så stor så han ikke kunne sparke igennem. Bagefter synes jeg nu jeg mærkede ham fint men bare ikke lige der hvor moderkagen var placeret. MÆRKede en af mine døtre mindre selvom moderkagen lå bag ud.

Anmeld

4. maj 2014

lineog4

De to sidste gange jeg var gravid og jeg blev scannet i 15+ ville hun ikke udtale sig hundrede procent om moderkagens placering, og jeg mærkede masser af liv frem til 20. Uge i hele maven fordi moderkagen endnu ikke var blevet så stor så han ikke kunne sparke igennem. Bagefter synes jeg nu jeg mærkede ham fint men bare ikke lige der hvor moderkagen var placeret. MÆRKede en af mine døtre mindre selvom moderkagen lå bag ud.

Anmeld

4. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Ja jeg oplevede hen af det samme som dig. Til kønsscanning fik vi afvide at den lå fortil/oppe ad. Til md fik vi af vide at den lå bagtil. Hmm. Spurgte ikke, men undrede mig meget da jeg nu havde troet den lå bagved.

Men tænker at hende til kønsscanning har set eller tolket forkert for mærkede nemlig også tidligt liv på trods af lidt for meget op maven i forvejen. 

Men aner ikke om det er muligt.

Anmeld

4. maj 2014

M&N

SDD skriver:

Ja jeg oplevede hen af det samme som dig. Til kønsscanning fik vi afvide at den lå fortil/oppe ad. Til md fik vi af vide at den lå bagtil. Hmm. Spurgte ikke, men undrede mig meget da jeg nu havde troet den lå bagved.

Men tænker at hende til kønsscanning har set eller tolket forkert for mærkede nemlig også tidligt liv på trods af lidt for meget op maven i forvejen. 

Men aner ikke om det er muligt.

Det er bare mærkeligt. 2 forskellige jm har sagt den lå bagved men en 3 siger den ligger fortil. Håber jeg bliver klogere til md på fredag!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.