At smide bleen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.125 visninger
13 svar
6 synes godt om
4. maj 2014

Mother-love

Hej de damer.

Isabella startede i bh i torsdags. Så nu synes jeg egentlig at vi skal give den gas med at få smidt bleen.

Isabella har længe gerne ville gå på toilettet.
Men vi har haft rigtig mange problemer med at få lov at tage bleen af hende.
Det gik så rigtig fint her i starten af ugen hvor vi havde bleen af hende når vi var hjemme om eftermiddagen. Men så da hun startede i bh græd hun som pisket da jeg spurgte om vi ikke skulle tage bleen af.

Jeg er klar over at det måske kan være uoverskueligt for hende lige nu pga opstart i bh.
Men igår villehun gerne hvor hun så rendte rundt uden ble i 3 timer og kom og sagde hun skulle tisse hvor hun self kom på toilet.

Men da der var gået 2,5 time tissede hun så i bukserne og jeg tænkte fred være med det. Hvor vi går ud og skifter tøj. 10 min efter skider hun så i bukserne.
Hun har aldrig haft problemer med at lave stort på toilettet det var faktisk det der kom før hun tissede.
Og da vi så fik skiftet tøj osv ville hun have ble på så det gav jeg hende.

Hvordan skal jeg gribe det her an? Hun er jo god til at sige hun gerne vil på toilet men hun vil bare ikke af med den ble og det har været et problem længe. Men synes bare at nu hvor hun er startet i bh at så skal det altså til at være slut.

Det vil også bare gøre hendes dag i bh nemmere.

Så har lige brug for lidt hjælp og råd fra jer damer herinde der har erfaring med dette.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

Mother-love

4. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

jeg ville tage de timer hun er uden ble og selv siger til, som  kæmpe sejr og så acceptere at hun på et tidpunkt gerne vil have ble på igen. Kan forestille mig at det sikkert også bliver sværere at styre og mærke efter jo mere trætte de bliver i løbet af dagen  

jeg har læst rigtig mange gange omkring det her emne og alle steder råder folk til at tage det i barnets tempo og for guds skyld ikke presse på. Vi spørger selv vores dreng hver dag når han render uden ble, om han vil med ud og sidde på potten mens mor/far tisser fx, nogen dage vil han andre ikke, og det accepterer vi og vi forventer heller ingen gevinst i potten når han sidder der, det er mest for tilvænningen. Sommetider siger han også at han skal lave pølser, og så spørger vi også om han vil prøve ude på potten eller toilettet, men for det meste vil han bare gerne have bleen på, og det får han så. Tror ikke der kommer noget godt ud af at prøve at placerer ham der hvis han ikke vil.  

Anmeld

4. maj 2014

MyLove E

Her hjemme er Elias og lige startet i BH. Jeg tænkte i påske at der var mange dag vi bare skulle være hjemme, så der kunne jo prøve
Det gik rigtig godt, ca kun et uheld om dagen.

Men da han så skulle i bh igen, græd han når ha skulle tisse og ville ikke sige det til dem. Det vil han stadig ikke helt. Så de har lavet en bog til ham med klistermærker i. Så hver gang han har været ude og tisse for han et mærke Han siger stadig ikke helt selv til men det går bedre og græder ikke rigtig mere

Anmeld

4. maj 2014

Clisolka

Uja det der med at smide bleen går bestemt ikke så godt herhjemme.. Lige pt. er det ned af bakke, da hun nægter at gå uden ble og bruge potten/toilettet. 

Jeg tager det i hendes tempo, for jeg er bange for at presse hende. Hun startede i august i børnehave, og har vist interesse for det mange gange, og vi var så godt i gang, og nu... Ja... 

Anmeld

4. maj 2014

Mother-love

Babymor1013 skriver:

Uja det der med at smide bleen går bestemt ikke så godt herhjemme.. Lige pt. er det ned af bakke, da hun nægter at gå uden ble og bruge potten/toilettet. 

Jeg tager det i hendes tempo, for jeg er bange for at presse hende. Hun startede i august i børnehave, og har vist interesse for det mange gange, og vi var så godt i gang, og nu... Ja... 

Jeg vil bestemt også tage det i hendes tempo. Men hun virker bare klar. Men så alligevel ikke.
Men tager bare de timer som en succes når hun har bleen af.
Men jeg tror bare mest det der er problemet er at hun synes det er noget mærkeligt noget hun ikke har ble på. Hehe.

Anmeld

4. maj 2014

Mother-love

Mor11 skriver:

jeg ville tage de timer hun er uden ble og selv siger til, som  kæmpe sejr og så acceptere at hun på et tidpunkt gerne vil have ble på igen. Kan forestille mig at det sikkert også bliver sværere at styre og mærke efter jo mere trætte de bliver i løbet af dagen  

jeg har læst rigtig mange gange omkring det her emne og alle steder råder folk til at tage det i barnets tempo og for guds skyld ikke presse på. Vi spørger selv vores dreng hver dag når han render uden ble, om han vil med ud og sidde på potten mens mor/far tisser fx, nogen dage vil han andre ikke, og det accepterer vi og vi forventer heller ingen gevinst i potten når han sidder der, det er mest for tilvænningen. Sommetider siger han også at han skal lave pølser, og så spørger vi også om han vil prøve ude på potten eller toilettet, men for det meste vil han bare gerne have bleen på, og det får han så. Tror ikke der kommer noget godt ud af at prøve at placerer ham der hvis han ikke vil.  

Tager det skam også som en succes. Men hun virker bare klar til at smide bleen men så alligevel ikke.
Men jeg må bare tage en dag afgangen om ikke andet så bliver det ihvertfald nemmere når hun har sommerferie

Anmeld

4. maj 2014

LinLin

Kan hun ikke bare få en bukseble på og så tisse på toilet når hun siger hun vil. Det lyder ikke som om hun er helt klar

Min ældste var 3,7 før han smed bleen (det gjorde han så også fra den ene dag til den anden - stort set uden uheld)

Den yngste har gået uden bleen siden han var 3,4 (januar) men vil stadig have ble på når han skal lave stort, så det får han både herhjemme og i børnehavne vi startede sidste sommer med at han gik uden og fik den så på når han ville. Så det har egentligt været en lang proces, men det har været og er stadig helt i hans tempo

Anmeld

4. maj 2014

Isabella_mor

Her startede vi bare med at være blefri herhjemme. Og da det gik problemfrit, så aftalte vi med børnehaven at vi skulle gøre det. 

Det går også rigtig godt og det har været nemt efter V. Selv har fået interesse for at gå på toilettet. 

Jeg vil sige at det at skabe interesse for det har været længe undervejs. 

Vi lavede en aftale med børnehaven i december at de skulle sætte ham på toilettet når de skiftede ham så han blev vant til at komme på børnehavens toiletter, de er jo lidt mindre end vores eget. Og så kørte vi ellers bare blefri hele påsken og det lykkedes. Nu bruger han kun ble om natten, og når vi er ude, så har vi MASSER af skiftetøj med hvis der skulle ske et  uheld. men det har altså været på hans præmisser, har han nægtet at komme på toilettet så har vi heller ikke sat ham derop. Men han begyndte selv at sige til, at nu skulle han tisse. Og så røg han selvfølgelig op på toilettet og så har vi selvfølgelig rost ham, og første dag han gik uden ble fik han en is med forklaring på hvorfor han fik den, og det samme da han lavede lort på toilettet første gang. Med samme princip at det kun er fordi det var første gang. Det gik lige ind det har været så meget nemmere end vi troede.   

Anmeld

4. maj 2014

Mother-love

LinLin skriver:

Kan hun ikke bare få en bukseble på og så tisse på toilet når hun siger hun vil. Det lyder ikke som om hun er helt klar

Min ældste var 3,7 før han smed bleen (det gjorde han så også fra den ene dag til den anden - stort set uden uheld)

Den yngste har gået uden bleen siden han var 3,4 (januar) men vil stadig have ble på når han skal lave stort, så det får han både herhjemme og i børnehavne vi startede sidste sommer med at han gik uden og fik den så på når han ville. Så det har egentligt været en lang proces, men det har været og er stadig helt i hans tempo

Buksebleerne er ikke gode for hende. Fordi hun er meget smal over hofterne og har så en ret så rund mave. Mave hvis bleen kommer nedunder hendes mave render hun og hiver op i den hele tiden.
Forstår ikke helt hvorfor da der jo ikke er forskel men det er der så alligevel.

Men vi tager den bare med ro. Og så tænker jeg at sommerferien vil være en god tid for hende til at lære det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.