Hemmeligt bryllup dilemma..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2014

Mama85

Anonym skriver:

Min dejlige kæreste og jeg skal giftes her om ikke så længe, vi har valgt at gøre det som et hemmeligt bryllup på rådhuset, da vi rigtig gerne vil giftes men vi kan ikke lige se at vi får råd til det store kirkebryllup før om en del år og så længe vil vi ikke vente, at det bare bliver hemmeligt er så også fordi begge vores familier er splittede og de voksne kan ikke finde ud af at være i rum med hinanden, så når vi ikke har flere gæster end kun forældre og søskende så vil vi simpelthen ikke risikere at de får ødelagt dagen, så det bliver kun kæresten, hans barn og mig + 2 vidner som vi ikke helt aner hvem skal være endnu. Og så holder vi fest og bliver velsignet i kirken når der engang er flere penge i kassen

Men hvordan overbringer man nyheden når man er blevet gift? Vi er meget i tvivl om hvordan det hele vil forløbe, vi havde overvejet at tage min svigerinde og hendes kæreste med som vidner så de vidste det - da det er dem vi tror vil tage det mindst pænt ikke at få noget afvide før bagefter, MEN vi ved også at hvis min svigerinde ved det så går der minutter før hele facebook, svigerfamilien og mit bonusbarns mor ved det... Og det gider vi ikke...

Så hvordan overbringer man den nyhed efterfølgende på bedst mulig måde? Vi havde overvejet at køre rundt til familien, men det må vi også erkende at det ville være åndsvagt (da de bor fordelt ud over midtjylland) og ikke godt for bonus at skulle se så mange mennesker på en weekend..

Og evt ideer til hvad man kan lave senere på dagen? Både med og uden barn

Så gode råd ønskes gerne!

Tillykke med det kommende bryllup  Min mand og jeg blev gift, i al hemmelighed, for snart 9 år siden. Vi havde på det tidspunkt kun kendt hinanden i knapt 3 måneder  Og var derfor lidt bekymrede for hvad folk ville tænke hvis vi ville giftes efter så kort tids forhold, derfor valgte vi at blive gift på rådhuset, med deres egne vidner. Vi holdt det hemmeligt, Planen var så at, det skulle være hemmeligt i nogle år, i hvertfald til min mands 30-års fødselsdag  Men sådan skulle det ikke gå, da vi valgte at offentliggøre det på vores 1 års-bryllupsdag  Der inviterede vi min svigerfamilie til aftenkaffe, og da vi fandt en flaske champagne frem og sagde at vi havde en nyhed, ja så troede alle at jeg var gravid   Men de blev glade, og troede ikke deres egne ører  Den dag vi blev gift var vi ude og spise frokost og købte en othellolagkage med fra bageren, mere skulle der ikke til  Er spændt på at høre hvad jeres valg ender med at blive 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2014

A. Nonymsen

Nogle familie medlemmer blev gift i hemmelighed på rådhuset, de fortalte det ved at få lavet kort med deres bryllups billede hvor der kort stod at de nu var gift...

også modtog alle der skulle vide det et brev

Anmeld

4. maj 2014

SandraXOXO

Kan i ikke bare ændre jeres status på fb bagefter? Så ser alle det da. Når i alligevel ikke gør noget ud af det med fest eller gæster er der vel ingen grund til at gøre noget ud af at fortælle folk det tænker jeg. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.