Børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

967 visninger
9 svar
2 synes godt om
3. maj 2014

Anonym trådstarter

Min søns far betaler børnebidrag hver måned. Aftalen er at de skal komme den 1 i mdr - det gør de bare aldrig og det er faktisk belastende - jeg skal altid sige det til ham før de kommer. 

Kan jeg få dem udbetalt igennem Udbetaling Danmark? Også betaler han dertil? Og skal jeg så igennem statsamtet først?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2014

LinLin

Anonym skriver:

Min søns far betaler børnebidrag hver måned. Aftalen er at de skal komme den 1 i mdr - det gør de bare aldrig og det er faktisk belastende - jeg skal altid sige det til ham før de kommer. 

Kan jeg få dem udbetalt igennem Udbetaling Danmark? Også betaler han dertil? Og skal jeg så igennem statsamtet først?

Du kan godt søge det men han kan (åbenbart) selv vælge

Jeg prøvede det nemlig med Davids far der også var en skovl til det!
Men efter det fik han det sat på PBS og der har næsten ikke været problemer siden ( han er bare tre mdr om hvert år at få rettet beløbet)

Anmeld

3. maj 2014

livhemdrup

Anonym skriver:

du skal via statsforvaltningen have fastsat børnebidrag hvis dette ikke er gjort endnu, når du har det brev fra dem hvor der står at far skal betale x antal kr så søger du udbetaling danmark om at udbetale dem til dig, de skal så ha kopi af brevet for stf og så kører det gennem dem de sender så blot en opkrævning til far, super nemt og der kommer ikke penge i klemme mellem jer.

Anmeld

3. maj 2014

LMX

Jeg får fædrebidrag udbetalt til de to store gennem udbetaling DK og der kunne far altså ikke selv vælge. Jeg vil da ikke stå i en situation hvor penge skal være et problem mellem os. Det andet her er meget nemmere...

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Du kan godt søge det men han kan (åbenbart) selv vælge

Jeg prøvede det nemlig med Davids far der også var en skovl til det!
Men efter det fik han det sat på PBS og der har næsten ikke været problemer siden ( han er bare tre mdr om hvert år at få rettet beløbet)

Har spurgt flere gange om han ik kan lave en fast overførelse men det vil han ik og det er så belastende 

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

du skal via statsforvaltningen have fastsat børnebidrag hvis dette ikke er gjort endnu, når du har det brev fra dem hvor der står at far skal betale x antal kr så søger du udbetaling danmark om at udbetale dem til dig, de skal så ha kopi af brevet for stf og så kører det gennem dem de sender så blot en opkrævning til far, super nemt og der kommer ikke penge i klemme mellem jer.

Det er ik gjort for vi har bare aftalt det selv - det er bare belastende at han ik betaler til tiden 

Anmeld

3. maj 2014

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Jeg får fædrebidrag udbetalt til de to store gennem udbetaling DK og der kunne far altså ikke selv vælge. Jeg vil da ikke stå i en situation hvor penge skal være et problem mellem os. Det andet her er meget nemmere...

Syns også vi har problemer nok i forvejen og derfor er det her så belastende 

Anmeld

3. maj 2014

mogms

Hvad med at minde ham om det på forhånd d. 29-30 og 31 og samtidig og hver gang sige at du går til udbetaling dk eller hvor det nu er hvis betalingen er foirsinket, bare en gang.

Anmeld

4. maj 2014

LinLin

Anonym skriver:

Har spurgt flere gange om han ik kan lave en fast overførelse men det vil han ik og det er så belastende 

Jeg tror min ex blev lidt forskrækket over at få et brev fra kommunen før det syntes han det var meget nemmere barnet overføre, men jeg var altså virkeligt træt af at skulle rykke for det hver måned

Men jeg fik et brev tilbage om at han selv ønskede at overføre istedet for det skulle gå igennem dem og som sagt har der (næsten) ikke været problemer siden

Anmeld

4. maj 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Jeg tror min ex blev lidt forskrækket over at få et brev fra kommunen før det syntes han det var meget nemmere barnet overføre, men jeg var altså virkeligt træt af at skulle rykke for det hver måned

Men jeg fik et brev tilbage om at han selv ønskede at overføre istedet for det skulle gå igennem dem og som sagt har der (næsten) ikke været problemer siden

ja kan da være at "chokket" er nok gider i hvertfald ik minde om om det hver måned de næste 12 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.