Plukveer og murren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. maj 2014

Papillon

Jeg er 33+1 i dag og førstegangsgravid. De sidste par uger er plukveerne taget til, og jeg har flere, end jeg orker at tælle til i løbet af en dag. Jeg var til kontrol hos lægen for et par dage siden: ingen blærebetændelse.

De sidste par dage er plukveerne så blevet suppleret med en let murren i underlivet, lidt samme følelse jeg har lige op til mens. Det er ikke konstant, det kommer og går.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, om det er helt normalt, eller om jeg skal tage kontakt til fødegangen. Og hver gang det tager rigtig til, sætter jeg mig for lige at se det an den næste time, så forsvinder det igen, og jeg dropper at ringe.

Jeg går forresten allerede hjemme på barsel, så kan ikke sætte tempoet mere ned på den front

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2014

Papillon

Det gik så lige op for mig, at jeg ikke har stillet et konkret spørgsmål i teksten - håber alligevel nogen har noget at sige til det, kan relatere til det, komme med erfaringer eller gode råd, bare et eller andet!

Anmeld

2. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hmm, det lyder måske ikke helt som det samme, men jeg ved at jeg får massere plukveer når jeg går. - Var igår formiddags ude og gå en kort tur med 2 andre højgravide veninder (så det er ikke fordi det gik voldsomt for sig), og det endte ud i at jeg havde plukveer der gjorde ondt fra kl 12 til 20:30. Jeg måtte så forbi fg for lige at få tjekket op på det, men heldigvis var det ikke noget alvorligt

Men når du skriver at det sådan løbene er begyndt tage til lyder det jo lidt anderledes. Hos mig er det jo egentlig bare kroppen der brokker sig over at blive brugt, selvom det kun var en ganske kort tur

Nå ja, skal måske nævne at jeg er 32+4 i dag

Anmeld

2. maj 2014

Papillon

TanyaGR skriver:

Hmm, det lyder måske ikke helt som det samme, men jeg ved at jeg får massere plukveer når jeg går. - Var igår formiddags ude og gå en kort tur med 2 andre højgravide veninder (så det er ikke fordi det gik voldsomt for sig), og det endte ud i at jeg havde plukveer der gjorde ondt fra kl 12 til 20:30. Jeg måtte så forbi fg for lige at få tjekket op på det, men heldigvis var det ikke noget alvorligt

Men når du skriver at det sådan løbene er begyndt tage til lyder det jo lidt anderledes. Hos mig er det jo egentlig bare kroppen der brokker sig over at blive brugt, selvom det kun var en ganske kort tur

Nå ja, skal måske nævne at jeg er 32+4 i dag

Det lyder godt nok ikke rart  Men godt der ikke var noget alvorligt

Det er så forvirrende og frustrerende, for jeg kan virkelig ikke finde ud af, om det er helt normalt eller hvad. Og når det ikke bliver ved, som dine smerter gjorde, men bare udvikler sig over dage, jamen hvornår tager man så lige kontakt? 

Kunne det ikke bare gå væk eller give mig en rigtig grund til at tage forbi fødegangen og få et svar  Dumme krop.

Anmeld

2. maj 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Papillon skriver:

Det lyder godt nok ikke rart  Men godt der ikke var noget alvorligt

Det er så forvirrende og frustrerende, for jeg kan virkelig ikke finde ud af, om det er helt normalt eller hvad. Og når det ikke bliver ved, som dine smerter gjorde, men bare udvikler sig over dage, jamen hvornår tager man så lige kontakt? 

Kunne det ikke bare gå væk eller give mig en rigtig grund til at tage forbi fødegangen og få et svar  Dumme krop.

Suk, nej det er ikke nemt. 

Men umiddelbart synes jeg jo at det lyder til at du gør det rigtige ved at slappe af når de er der, indtil de går i sig selv igen.

Ellers kan du jo evt. ringe til jdm og høre om hun måske kunne have en forklaring? 

Anmeld

2. maj 2014

Papillon

TanyaGR skriver:

Suk, nej det er ikke nemt. 

Men umiddelbart synes jeg jo at det lyder til at du gør det rigtige ved at slappe af når de er der, indtil de går i sig selv igen.

Ellers kan du jo evt. ringe til jdm og høre om hun måske kunne have en forklaring? 

Jeg har desværre ikke et direkte nummer til min jordemoder (som jeg heller ikke har mødt endnu, da vi er flyttet fornyeligt). Lægen var ikke til den store hjælp, andet end jeg skulle ringe til fødegangen, hvis jeg syntes, det blev for meget.

Tror bare, jeg må lade det være som det er, og så tale med jordemoderen om to uger til næste kontrol, hvis ikke der sker noget drastisk inden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.