Parkering Rigshospitalets opg.4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.635 visninger
4 svar
5 synes godt om
1. maj 2014

TineA

Hej til Jer der har født på Riget.
Jeg er 40+3 i dag og skulle gerne snart føde lillesøster.
Vi fik storebror på Gentofte og blev kørt dertil, men denne gang har vi selv bil og selvom vi bor tæt på hospitalet, vil vi nu gerne have bilen med - men hvor i alverden må man parkere så længe? Og skal man betale oveni? Det er sådan noget jeg ikke gider tage mig af med veer, så jeg ville gerne lige høre hvad I gjorde/gør?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2014

spj

Jeg har født på riget 2 gange.

1. gang havde vi selv bil og kørte selv derind og parkerede på Juliane mariesvej. Det var heldigvis tidligt om morgnen, så der var masser af pladser. Vi smed bare penge i automaten til en del timer, da man skal betale for at holde der.

2. Gang havde vi ikke bil og blev kørt derind af noget familie. Det var midt i eftermiddags myldretiden og der var optaget overalt, så var glad for vi bare blev sat af.

De er ved at bygge en hel masse derinde, så parkeringsforholdende er VIRKELIG ringe. Hvis jeg var dig ville jeg kun køre derind selv, hvis det er om natten du får veer. Hvis det er i dagtimerne er der total kaos derinde også ville jeg tage en taxa eller få nogen til at køre jer derind og hente jer senere.

Det er ikke for at gøre dig bekymret, men blot for at forberede dig på at det kan være umuligt, at få en parkeringsplads.

Jeg arbejder også på riget og der er rigtig mange af vores patienter der kommer for sent eller helt opgivet at finde en plads og aflyser.

Helt og lykke med fødslen

Anmeld

2. maj 2014

TineA

spj skriver:

Jeg har født på riget 2 gange.

1. gang havde vi selv bil og kørte selv derind og parkerede på Juliane mariesvej. Det var heldigvis tidligt om morgnen, så der var masser af pladser. Vi smed bare penge i automaten til en del timer, da man skal betale for at holde der.

2. Gang havde vi ikke bil og blev kørt derind af noget familie. Det var midt i eftermiddags myldretiden og der var optaget overalt, så var glad for vi bare blev sat af.

De er ved at bygge en hel masse derinde, så parkeringsforholdende er VIRKELIG ringe. Hvis jeg var dig ville jeg kun køre derind selv, hvis det er om natten du får veer. Hvis det er i dagtimerne er der total kaos derinde også ville jeg tage en taxa eller få nogen til at køre jer derind og hente jer senere.

Det er ikke for at gøre dig bekymret, men blot for at forberede dig på at det kan være umuligt, at få en parkeringsplads.

Jeg arbejder også på riget og der er rigtig mange af vores patienter der kommer for sent eller helt opgivet at finde en plads og aflyser.

Helt og lykke med fødslen

Tusinde tak for dit svar. Jeg var nu ikke sikker på om de havde nogle patient-parkeringspladsen, som var gratis.

Det er meget rart lige at være forberedt på, så man er forberedt på at have mønter nok til p-automaten!

Ja, Blegdamsvej/Tagensvej er det rene kaos for tiden, så måske taxa ikke er en dårlig idé hvis det bliver i dagtimerne!

Anmeld

2. maj 2014

(august)

Har også født der to gange og begge gange har vi haft bil med. Jeg havde på forhånd købt sådan nogle skrabe p-billetter i kiosken på Riget, så de var vist gyldige 24 timer. Første gang kom vi ved 14-tiden og fik plads på Juliane mariesvej og anden gang var søndag om natten så der var heller ingen problemer

Pøj pøj med fødslen

Anmeld

4. maj 2014

TineA

Jeg fik veer umiddelbart efter denne tråd blev oprettet og jeg tog en taxa derover, da jeg lige pludselig bare nærmest var i aktiv fødsel og klokken var 8 fredag morgen

Så tak for jeres svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.