Kan man teste positiv unden af være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
10 svar
1 synes godt om
30. april 2014

janni2750

Hej er der nogen der kan svar på om man kan teste positiv unden at være gravid??

Men har testet alle de her teste og de var positiv og lægen sagde at jeg var gravid.

Var til skanning hvor de sagde de ikke kunne se om jeg var gravid så jeg er lidt bange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

esioul

janni2750 skriver:

Hej er der nogen der kan svar på om man kan teste positiv unden at være gravid??

Men har testet alle de her teste og de var positiv og lægen sagde at jeg var gravid.

Var til skanning hvor de sagde de ikke kunne se om jeg var gravid så jeg er lidt bange.

Nej det kan man ikke  Når testen er positiv er der graviditetshormon i kroppen. Bliver testen tydeligere?

Anmeld

30. april 2014

janni2750

esioul skriver:

Nej det kan man ikke  Når testen er positiv er der graviditetshormon i kroppen. Bliver testen tydeligere?

Jeg har taget 4 teste hjemme og 1 nede hos lægen og de alle sammen var positive..

Men til den skanning i går som hedder trykhedsskanning så sagde hun at jeg måske var gravid men hun kunne ikke se det med sikker hed..

Men min læge regnet ud at jeg var ca 7 uger henne så jer ret forvirrede

Anmeld

30. april 2014

esioul

janni2750 skriver:

Jeg har taget 4 teste hjemme og 1 nede hos lægen og de alle sammen var positive..

Men til den skanning i går som hedder trykhedsskanning så sagde hun at jeg måske var gravid men hun kunne ikke se det med sikker hed..

Men min læge regnet ud at jeg var ca 7 uger henne så jer ret forvirrede

Det lyder også noget rodet.

hvordan kan lægen sige du er 7 uger henne? er det ikke beregnet ud fra sidste mens?

Anmeld

30. april 2014

Rockertand

janni2750 skriver:

Jo, i ekstremt sjældne tilfælde kan svulstdannelse give udslag i HCG - produktion, men det er meget sjældent og helt sikkert ikke tilfældet for dig.
Hvis man scannes før uge 6, skal man være omhyggelig før at opdage en spirende graviditet, så muligheden er, at du enten er for kort henne eller det kan være en missed abortion i tidligt stadie.
Hvor langt skulle du være henne?

Anmeld

30. april 2014

Rockertand

Det er udregnet efter sidste mens' første dag, du kan sagtens være kortere henne.
Er du tilbudt en senere scanning?

Anmeld

30. april 2014

janni2750

Rockertand skriver:

Jo, i ekstremt sjældne tilfælde kan svulstdannelse give udslag i HCG - produktion, men det er meget sjældent og helt sikkert ikke tilfældet for dig.
Hvis man scannes før uge 6, skal man være omhyggelig før at opdage en spirende graviditet, så muligheden er, at du enten er for kort henne eller det kan være en missed abortion i tidligt stadie.
Hvor langt skulle du være henne?

Ja men jeg tror os jeg bare er 4-5 uger henne... Og jeg fik os af vide at hun kunne se min slimhinde var noget stor som er et tegn på gravidet så skal jeg bare holde mig til lægens godkendelse eller hvad vil du gøre???

Anmeld

30. april 2014

janni2750

esioul skriver:

Det lyder også noget rodet.

hvordan kan lægen sige du er 7 uger henne? er det ikke beregnet ud fra sidste mens?

Ja men min sidste mens var den 10 marts og har ikke haft den siden så jeg ved ikke om det er rigtigt

Anmeld

30. april 2014

Rockertand

janni2750 skriver:

Ja men jeg tror os jeg bare er 4-5 uger henne... Og jeg fik os af vide at hun kunne se min slimhinde var noget stor som er et tegn på gravidet så skal jeg bare holde mig til lægens godkendelse eller hvad vil du gøre???

Jeg ville spørge efter en terminsskanning om nogle uger.

Anmeld

30. april 2014

esioul

janni2750 skriver:

Ja men min sidste mens var den 10 marts og har ikke haft den siden så jeg ved ikke om det er rigtigt

Ja okay. så tyder det jo godt nok på du er længere henne, hvis du ellers har en regelmæssig cyklus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.