Efter lægebesøg - ked af det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.219 visninger
17 svar
8 synes godt om
30. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg skulle til lægen med min datter imorges, og lægen siger så pludselig: ved du godt at du har syfilis?

Øhm, hvad er syfilis? Er meget forvirret..

Det er åbenbart en farlig kønssygdom og fatter nada!!

Fik for 3 mdr siden testet alt hos tidligere læge da jeg blev gravid og alle prøver var negative.,
Og nu i forbindelse med dubbletesten, siger den positiv?

Blev så sendt til labratoriet for at få taget en kontrol blodprøve og skal nu vente til mandag?!?

Og så mens vi lå og sov til middag ringer Roskilde sygehus at de har gerne vil se mig på næste torsdag? Jamen.. Der er mega langt til Roskilde sygehus og de er ikke engang sikre ??!

Har læst at den kan være falsk positiv, håber det er tilfældet!!
For hvor skulle jeg have fået det fra?!

Øv møg dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

Newsence

Ville lige sende en

Mener syfilis kan ligge i kroppen en del år inden den bryder ud men er ikke sikker

Held og lykke

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

newsence skriver:

Ville lige sende en

Mener syfilis kan ligge i kroppen en del år inden den bryder ud men er ikke sikker

Held og lykke

Tak

Er sgu lidt rundt på gulvet og tankerne kører rundt.. Og hvad med baby i maven

Anmeld

30. april 2014

Dinsen

sikke noget...

kender ik rigtig noget til syfilis, men vil ik forlade tråden uden eg kram

Håber på en Update fra dig.,,

ønsker dig alt det bedste

Anmeld

30. april 2014

UnderCover37

Anonym skriver:

Jeg skulle til lægen med min datter imorges, og lægen siger så pludselig: ved du godt at du har syfilis?

Fik for 3 mdr siden testet alt hos tidligere læge da jeg blev gravid og alle prøver var negative.,

Blev så sendt til labratoriet for at få taget en kontrol blodprøve og skal nu vente til mandag?!?

Og så mens vi lå og sov til middag ringer Roskilde sygehus at de har gerne vil se mig på næste torsdag? Jamen.. Der er mega langt til Roskilde sygehus og de er ikke engang sikre ??!

Øv møg dag...

Hvis de mener du har syfilis så undrer det mig at der ikke er ihverksat en behandling af dig.

Jeg synes du skal ringe til lægen igen i morgen og bede om en akut tid til ordentlig information.

her er hvad statens serum institut skriver om sygdommen:

Link

Babyen kan behandles sammen med dig i maven i tilfælde af at du er smittet så derfor synes jeg du skal snakke med lægen med det samme i morgen!

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

UnderCover36 skriver:

Hvis de mener du har syfilis så undrer det mig at der ikke er ihverksat en behandling af dig.

Jeg synes du skal ringe til lægen igen i morgen og bede om en akut tid til ordentlig information.

her er hvad statens serum institut skriver om sygdommen:

Link

Babyen kan behandles sammen med dig i maven i tilfælde af at du er smittet så derfor synes jeg du skal snakke med lægen med det samme i morgen!

Får svar på mandag sagde lægen, han kan ikke gøre mere før der er svar på blodprøver tidligst mandag..

Og jeg kan slet ikke koncentrere mig på job resten af ugen..

Baby er smittet hvis jeg altså har det og det kan medfører til død efter fødsel mm, sagde lægen flere gange.. Ja tak altså..

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

Dinsen skriver:

sikke noget...

kender ik rigtig noget til syfilis, men vil ik forlade tråden uden eg kram

Håber på en Update fra dig.,,

ønsker dig alt det bedste

Tak

Håber at kunne opdatere positivt når jeg har svar på blodprøven engang i næste uge.. Fatter ikke hvordan de kan lade mig gå muligvis med syfilis i stedet for at behandle mig?

Anmeld

30. april 2014

1990h

Anonym skriver:

Øv møg dag...

har du fast partner?

syfilis kommer vidst til "syne" efter 3 måneder hvor man er blevet smittet af sexpartner..

Anmeld

30. april 2014

Anonym trådstarter

1990h skriver:

har du fast partner?

syfilis kommer vidst til "syne" efter 3 måneder hvor man er blevet smittet af sexpartner..

Ja vi har været sammen i 5 år, og vi har ikke været i udlandet hvor man mest har syfilis.

Blev testet for få måneder siden og der var alt negativt..

Håber på at det er en falsk positiv prøve, virkelig...

Anmeld

30. april 2014

1990h

Anonym skriver:

Ja vi har været sammen i 5 år, og vi har ikke været i udlandet hvor man mest har syfilis.

Blev testet for få måneder siden og der var alt negativt..

Håber på at det er en falsk positiv prøve, virkelig...

Ja det forstår jeg godt du håber..

det må sætte nogle tanker igang når man får sådan en melding især når man er i partnerskab..

men håber for dig den er falsk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.