skal jeg kontakte læge/sundhedsplejerske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

545 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. april 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Jeg har en datter på næsten 3 uger som både får bryst og flaske... I løbet af i går og i nat spiste hun næsten intet, hverken hos mig eller fra flaske, da hun var forkølet... i går aftes mærkede jeg så at mit ene bryst var helt spændt på indersiden, nærmest som en knude...

jeg lagde ikke det store i det andet end at jeg så ammede i tvillingestilling i nat, men knuden er der stadig... er det bare som hun ikke rigtig har taget noget mælk, så jeg bare skal fortsætte med tvillingstillingen eller er det noget værre så jeg skal have fat i lægen/sundhedsplejersken?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2014

tweety2060

Altså syntes der er flere ting i din situation... Hvordan spiser babyem nu ? Hvordan er kontakten ? Er der feber ? Er der våde bleer?
Hvis ovenstående er sparsom ville jeg overveje at besøge lægen da babyen har mindre luftveje og derfor svært ved at spise ved forkølelse.
Brug evt saltvands dråber til at løsne sejret med inden amning.
Så er der dig... Har du feber? HAr du forsøgt at håndmalke lidt mælk ud for at løsne knuden? Eller et varmt bad for at løsne?
Det er vigtigt du får masseret brystet så det ikke sætter sig til regulær brystbetændelse.... Ring evt til sundhedsplejersken få gode råd....
God bedring

Anmeld

30. april 2014

L&V

Ms.Sunshine skriver:

Jeg har en datter på næsten 3 uger som både får bryst og flaske... I løbet af i går og i nat spiste hun næsten intet, hverken hos mig eller fra flaske, da hun var forkølet... i går aftes mærkede jeg så at mit ene bryst var helt spændt på indersiden, nærmest som en knude...

jeg lagde ikke det store i det andet end at jeg så ammede i tvillingestilling i nat, men knuden er der stadig... er det bare som hun ikke rigtig har taget noget mælk, så jeg bare skal fortsætte med tvillingstillingen eller er det noget værre så jeg skal have fat i lægen/sundhedsplejersken?...

Ville nok lige høre lægen mht den lille. Knuden ville jeg massere i bruseren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.