Træthed og jernpiller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
2 svar
0 synes godt om
29. april 2014

Lærke Dohn

Hej alle!

Så lykkedes det endelig! Efter 2,5 års kamp fyldt med frustration, tab, tårer og noget nær depression venter min mand og jeg endelig barn - og modsat de andre gange ser alt fint ud.
Det sagt, så er jeg så forfærdelig træt hele tiden. Jeg bliver nødt til at sove omkring elleve timer om natten og tage to lure i løbet af dagen, for at kunne komme igennem en enkelt dag - hvilket ville have været fint, havde jeg ikke haft noget job.
Nu er det bare sådan at jeg skriver bachelor og har to jobs, hvilket jeg er nødt til for at kunne få det hele til at hænge sammen rent økonomisk. Min søster (som er højgravid), foreslog mig, at jeg begyndte på jernpiller før tid (altså før de ti uger), og at det måske kunne hjælpe på min træthed. Jeg er pt. 7 uger og fem dage henne. Mit spørgsmål er, om det ville være okay? Ville det være forsvarligt at begynde allerede nu, og hvad er jeres erfaringer/gode råd mod den altoverskyggende træthed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

Kay

altså træthed høre jo med til at være ny gravid, og ja det er med at snige sig til så meget søvn som muligt og bare rolig omkring uge 12 vender det igen 

når det så er sagt, kan det jo være din blodprocent ikke er ret høj, jeg ville give lægen et kald hvis jeg var dig for lige at høre i forhold til at starte jern tidligere, jeg lå selv og havde en blodprocent i den lave ende, og derfor skulle jeg starte før, det er jo ik til at vide om du ik også har det sådan hvis ik de tester det 

Anmeld

29. april 2014

L&V

Der er jo ingen grund til IKKE og ta jern. Kroppen ska nok komme af med det den ik bruger.

Men man er bare ulidelig træt i start og slut graviditet. Det må man ta som en oplevelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.