Uro i benene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
7 svar
6 synes godt om
28. april 2014

Savvy

Hej alle 

Jeg vil lige høre om der er nogle af jer, som har oplevet uro, stikkene og jag i benene sådan når i har lagt på sofaen og slappet af, jeg er i øjeblikket 29+4 og det er sådan kommet sigende op på mig inden for de sidste par uger og jeg kan slet ikke slappe af med det uro  Burde jeg være bekymret over de ben? Nogen som kan relatere til det måske? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja havde rigtig meget uro i benene da jeg var gravid med alberte. Gik til fys og det hjalp. Vh stine

Anmeld

28. april 2014

Savvy

StineW79 skriver:

Ja havde rigtig meget uro i benene da jeg var gravid med alberte. Gik til fys og det hjalp. Vh stine

Så må jeg prøve fys. for er godt nok ved at blive vanvittig 

Anmeld

28. april 2014

MR-82

Jeg har uro i både arme og ben:-) få din kæreste til at massere dine ben. Det hjælper en smule:-) 

Anmeld

28. april 2014

De3Guldklumper

Savvy skriver:

Hej alle 

Jeg vil lige høre om der er nogle af jer, som har oplevet uro, stikkene og jag i benene sådan når i har lagt på sofaen og slappet af, jeg er i øjeblikket 29+4 og det er sådan kommet sigende op på mig inden for de sidste par uger og jeg kan slet ikke slappe af med det uro  Burde jeg være bekymret over de ben? Nogen som kan relatere til det måske? 

Jeps og endte med jeg ikke kunne sove for det heller så jeg endte ud i støttestrømper.

Anmeld

28. april 2014

Cashew

Prøv at lave venepumpeøvelser - gerne hver dag. 

Det burde gerne hjælpe, nu vores blodomløb er ekstra belastet i graviditeten. 

Jeg tager også selv ekstra magnesium af samme årsag.

Håber, du finder noget, der kan afhjælpe din uro i benene :-)

Anmeld

29. april 2014

Fuglemor

Jeg lider af det både under en graviditet men også før og efter. Jeg skal sørge for ikke at sidde for meget. En gå tur kan feks hjælpe lidt. Men går jeg for meget er det også et problem. Og så har jeg fundet ud af at ligger jeg på maven bliver det bedre, men kan man af gode grunde ikke som gravid,

Anmeld

29. april 2014

Frk.S

Ja, for pokker. Jeg er ret plaget af det denne gang... sådan så jeg nogle gange ikke kan falde i søvn om aftenen for det (selvom jeg er voldsomt træt). Og jeg var ved at blive vanvittig - og også en smule desperat.

Jeg har fundet ud af at det (indtil videre i hvert fald) hjælper at få bevæget benene godt inden sengetid. Jeg går fx en tur eller går rundt i stuen efterfulgt af venepumpeøvelser.

Jeg har lige været en uge i Prag, hvor vi gik rigtig meget rundt. Vi gik bl.a. altid efter aftensmaden (da vi jo gik fra restaurant tilbage til hotellet) og jeg havde ikke uro i benene én eneste aften.

Til gengæld da jeg skulle sove efter vi havde siddet i bilen det meste af dagen på vejen hjem, så var uroen tilbage.

Så: gå gå gå.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.