Føde hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

525 visninger
3 svar
0 synes godt om
28. april 2014

Becks

Hej tøser 

Jeg har ikke være så aktiv de sidste måneder, efter 2 SA lige efter hinanden, trængte jeg til ro 

Jeg er netop i dag blevet insemineret, så er langt fra en fødsel.... Men jeg ville gerne, når jeg engang bliver gravid, føde hjemme...

Vi har hjemmefødselsordning i min kommune, men må man gerne føde hjemme når man er førstegangs fødende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

et-ønske

Kender ikke så meget til hjemmefødsler, men ville ikke gå uden for dit IUi!! Har tit tænkt på dig

Anmeld

28. april 2014

Bissen

ja man må gerne føde hjemme hvis man er førstegangs de ting de vurderer ud fra handler om, du ukomplicerede fødende eller ej. Altså kan man ikke føde hjemme, hvis det betragtes som en risikofødsel det kan fx være tvillingefødsel eller hvis man har svangreskabsforgiftning som gør, at det ikke er en ukompliceret fødsel.

Anmeld

28. april 2014

LilleSmølf

Becks skriver:

Hej tøser 

Jeg har ikke være så aktiv de sidste måneder, efter 2 SA lige efter hinanden, trængte jeg til ro 

Jeg er netop i dag blevet insemineret, så er langt fra en fødsel.... Men jeg ville gerne, når jeg engang bliver gravid, føde hjemme...

Vi har hjemmefødselsordning i min kommune, men må man gerne føde hjemme når man er førstegangs fødende?

Ja (: Alle har ret til en hjemmefødsel. Ingen kan tvinge dig til at føde på et hospital, uanset hvad.

Dog vil de anbefale dig at føde på hospital hvis baby fx. er ALT for lille/stor, at numsen vender nedad, at det er tvillinger, etc. hvor man ved at det med stor sandsynlighed ville ende med komplikationer.

Det er en god idé at følge disse anbefalinger da der jo er risiko for flere komplikationer, men man er aldrig under tvang.

Jeg var førstegangsfødende, ungen var stjernekigger og bedømt til at være lidt for lille, og alligevel var der ingen problemer med at føde hjemme (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.