andre sygemelde (gravide) arbejdsløse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg står for at skal have en sygemelding ved i graviditet, rådet fra lægen. Jeg døjer med alt fra bækkenløsning til hovedpine og svimmelhed, jeg kan umuligt varetage et evt job lige nu. Jeg kan knap nok sidde ved en computer længe nok til at skrive og sende en ansøgning.

Kunne ikke engang sidde længe nok til at få skrevet dette indlæg fandt jeg så lige ud af

Men jeg har været ledig og sygemeldt en gang før for en del år siden og der skulle man møde op et sted til noget fjollet infomøde/kursus/måder ud af sygdom.

Vi skulle derop i 4-5 timer 2 gange om ugen. Jeg husker tydeligt en mand der var så syg han ikke kunne sidde eller stå, sidde og tran svede ved hvert møde og nøøøøj han have det skidt og havde sindsygt ondt. Men han skulle møde op. fordi han ikke havde en klar diagnose!!

til sidst skulle jeg også oveni overstående ud på en ugentlig gåtur i skoven med x antal andre sygemeldte.

Jeg skal til behandling, flere steder og gruer for om jeg bare kan holde til det flere gange om ugen. Jeg ville jo ikke kunne holde til osse skulle afsted til disse sygedoms møder oveni osse.

Er der nogen der ved om man stadig skal "slæbe sig" til disse eller lignende møder når man ikke kan sidde/stå/ være nogen steder for smerter og lign. Når det er graviditets betinget sygdom?? 

eller er det som det plejer, man skal have et godt helbred for at være syg i DK 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg står for at skal have en sygemelding ved i graviditet, rådet fra lægen. Jeg døjer med alt fra bækkenløsning til hovedpine og svimmelhed, jeg kan umuligt varetage et evt job lige nu. Jeg kan knap nok sidde ved en computer længe nok til at skrive og sende en ansøgning.

Kunne ikke engang sidde længe nok til at få skrevet dette indlæg fandt jeg så lige ud af

Men jeg har været ledig og sygemeldt en gang før for en del år siden og der skulle man møde op et sted til noget fjollet infomøde/kursus/måder ud af sygdom.

Vi skulle derop i 4-5 timer 2 gange om ugen. Jeg husker tydeligt en mand der var så syg han ikke kunne sidde eller stå, sidde og tran svede ved hvert møde og nøøøøj han have det skidt og havde sindsygt ondt. Men han skulle møde op. fordi han ikke havde en klar diagnose!!

til sidst skulle jeg også oveni overstående ud på en ugentlig gåtur i skoven med x antal andre sygemeldte.

Jeg skal til behandling, flere steder og gruer for om jeg bare kan holde til det flere gange om ugen. Jeg ville jo ikke kunne holde til osse skulle afsted til disse sygedoms møder oveni osse.

Er der nogen der ved om man stadig skal "slæbe sig" til disse eller lignende møder når man ikke kan sidde/stå/ være nogen steder for smerter og lign. Når det er graviditets betinget sygdom?? 

Altså jeg er sygemeldt og på kh. - Jeg skal ikke rende til alt muligt. Der var et enkelt møde jeg skulle til for at lægge en "slagplan" for hvordan det ser ud efter barsel osv, men nu skal der faktisk ikke ske mere før jeg er færdig med barsel. - SÅ skal jeg så også begynde at rende lidt.

Jeg ved ikke om der er forskel på det i forhold til om man er over eller under 25 år. Jeg er selv under, det kan muligvis have noget at sige, det ved jeg ikke. 

Anmeld

28. april 2014

tossen93

jeg ved ikke om det kommer an på hvilken gruppe man er blevet smidt i. jeg er uddannelsesparat og under 25.
jeg har været sygemeldt de sidste 14 dage, og regner ikke med at kunne komme tilbage i praktik endnu. jeg har fået at vide at så snart min sygemelding udløber vil jeg blive indkaldt til et møde. indtil da skal jeg bare koncentrere mig om at få det bedre (:

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

åhh der faldt da lige en sten fra mit hjerte. Får man virkelig fred til at være syg gå til behandlingerne. Det håber jeg noget så højt, det ville bare være det bedste.  

Jeg er over 25 og har en uddannelse. Hvis det har en betydning.

Anmeld

28. april 2014

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kan ikke arbejde grundet en ulykke, så jeg er på kontanthjælp og aktivitets hjælp. Jeg skal ikke noget  

Anmeld

28. april 2014

LilleChelle

Så længe det er graviditetsbetinget, så indkaldes du ikke til 'kom tilbage til arbejdsmarkedet' møderne  

Anmeld

28. april 2014

san

LilleChelle skriver:

Så længe det er graviditetsbetinget, så indkaldes du ikke til 'kom tilbage til arbejdsmarkedet' møderne  

Jo man skal stadig møde op til møder man bliver indkaldt til for det bliver man, blev jeg... Så når der er 12 uger tilbage til termin, bliver man fritaget for alle de møder osv.. Jeg er på dagpenge .. Men når man er sygmeldt, er man vel sygmeldt og så skal man vel ikke til møder og i aktivering osv..

Anmeld

29. april 2014

LilleChelle

san skriver:

Jo man skal stadig møde op til møder man bliver indkaldt til for det bliver man, blev jeg... Så når der er 12 uger tilbage til termin, bliver man fritaget for alle de møder osv.. Jeg er på dagpenge .. Men når man er sygmeldt, er man vel sygmeldt og så skal man vel ikke til møder og i aktivering osv..

Når du er graviditetsbetinget syg, bliver du ikke indkaldt. 

Jeg har ikke skrevet noget om aktivering når man er gravid. 

Anmeld

29. april 2014

san

LilleChelle skriver:

Når du er graviditetsbetinget syg, bliver du ikke indkaldt. 

Jeg har ikke skrevet noget om aktivering når man er gravid. 

skriver jeg også at når man er sygmeldt skal man ikke møde op...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.