Har måske graviditetsdiabetes :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

670 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. april 2014

ZaraJaza

Var Idag forbi jordemoderen og fik foretaget en test for diabetes. Det var via en urinprøve.

Jeg fik et kæmpe chok da farven på pinden ændrede sig fra grøn til brun som betyder at der høj risiko for jeg har fået det :-(

Jeg er 30 uger henne Idag og er så frygtelig knust og ked af det :-( - Har fået en akut tid til hospital til en nærmere undersøgelse i næste uge ..

Nogle der har det ?? Jeg er så bange for hvis jeg har det og har givet det videre til min dreng..

Jordemoderen satte mig ikke ind i det da jeg nærmest gik i chok og og tårene bare trillede ned :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2014

et-ønske

Ro på

Jeg har insulin krævende graviditets betinget sukkersyge, og har haft det siden jeg var omkring uge 20.
Slå koldt vand i blodet indtil du har været på sygehuset - det behøver jo ikke være så slemt!
Sender i din retning!

Anmeld

25. april 2014

ZaraJaza

et-ønske skriver:

Ro på

Jeg har insulin krævende graviditets betinget sukkersyge, og har haft det siden jeg var omkring uge 20.
Slå koldt vand i blodet indtil du har været på sygehuset - det behøver jo ikke være så slemt!
Sender i din retning!

Ved du om det påvirker baby??

Ja jeg ved det, men synes bare det lang tid at gå i uvished om man har det 100% - når det først er på fredag næste uge jeg fik en tid :/

Anmeld

25. april 2014

FrkGranger

ZaraJaza skriver:

Ved du om det påvirker baby??

Ja jeg ved det, men synes bare det lang tid at gå i uvished om man har det 100% - når det først er på fredag næste uge jeg fik en tid :/

Har det ikke selv, men da jeg havde en høj BMI inden graviditeten, har jeg fået en meget løftet pegefinger, og spurgte derfor hvad risikoen var ved at få sukkersyge under graviditeten.

Jeg fik afvide at der vil blive holdt øje med babys vægt og at der desværre var større sandsynlighed for at baby tidligt kunne udvikle type 2 diabetes og at jeg kunne have det efterfølgende

Anmeld

26. april 2014

Rockertand

ZaraJaza skriver:

Var Idag forbi jordemoderen og fik foretaget en test for diabetes. Det var via en urinprøve.

Jeg fik et kæmpe chok da farven på pinden ændrede sig fra grøn til brun som betyder at der høj risiko for jeg har fået det :-(

Jeg er 30 uger henne Idag og er så frygtelig knust og ked af det :-( - Har fået en akut tid til hospital til en nærmere undersøgelse i næste uge ..

Nogle der har det ?? Jeg er så bange for hvis jeg har det og har givet det videre til min dreng..

Jordemoderen satte mig ikke ind i det da jeg nærmest gik i chok og og tårene bare trillede ned :-(

Spiste du hel normal sund kost i går?

Man kan sagtens udvikle graviditetsbetinget diabetes, der blot diætbehandles resten af din graviditet under tæt opsyn, man kan selvfølgelig også få behov for behandling, men det er vigtigt at understrege, at mange oplever, at diabeten forsvinder igen efter fødslen.

Endnu mere vigtigt er at understrege, at det altså ikke er konstateret endnu, så ro på indtil du kender facts

Anmeld

26. april 2014

mbbuch

ZaraJaza skriver:

Jeg er i dag 32+2 med tvillinger og fik for lidt over 1 uge siden konstateret graviditets sukkersyge. Jeg er ellers slank og har næsten rundet de 10 kg på vægten nu, hvilket jo er ok. Jeg gik også fuldstændig i chok da de ringede fra hospitalet og jeg tud brølede da jeg havde lagt røret på. Men efter så at have haft snakken med dem på sygehuset og er blevet sat ind i tingene er det slet ikke så slemt. Jeg ska måle mit bs 5 gange om dagen og jeg skal holde det under 8 hvilket er en nem sag så længe jeg spiser sundt. Og der kan sagtens klemmes lidt sukker ind i ny og næ uden den overskrider de 8. Jeg var nervøs for store børn men jeg bliver sat i gang i starten af juni hvis de ikke er kommer ud før og mine to bebser vejer hver 1500 g. hvilket jo ikke er noget vildt. Så tag det bare roligt. Det lyder mere skræmmende end det er. Der er en chance for du bagefter fødslen kan udvikle diabetes. Men det er jo ikke sikkert. Og efter fødslen bliver dit barn tjekket for sukkersyge. Held og lykke med det hele.

Anmeld

26. april 2014

Clisolka

ZaraJaza skriver:

Tag det stille og roligt  

Jeg var 37 uger henne i min første graviditet da jeg selv fik det. Efter fødslen forsvandt det, men til gengæld kom det retur 1½ år efter i form af en diabetes 2  Baby bliver ikke født med diabetes, men har stor mulighed for at få det senere 

Btw - jeg har nu født 2 børn, den ene graviditet "kun" med svangerskabsdiabetes og her lillebror med diabetes type 2 

Jeg har nu dårligt diabetes type 2 længere, idet jeg var strengt kontrolleret imens jeg var gravid, og jeg har tabt de få kg. jeg tog på, men jeg ligger stadig lige under grænsen. Jo mere jeg taber mig, jo længere falder mine tal 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.