Gravid og ingen uddannelse. Hjælp! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

722 visninger
4 svar
2 synes godt om
25. april 2014

line23

Hej alle sammen. 

Jeg eg fik en positiv test i dag hos lægen. Jubiiii! 

Men.. Der er altid et men..

jeg står lige nu uden uddannelse. Og er snart færdig med mit grundforløb. 

Men kan ikke nå at få en uddannelse, inden termin - og der er ingen der vil have mig i lærer når jeg er gravid, jeg ved godt jeg ikke har pligt til at oplyse det med det samme. Men som maler skal jeg faktisk fortælle det, da der er nogle ting der er farligt når man er gravid, så dem skal de have udskiftet. Så tænker jeg.. Kontanthjælp. MEN, den nye lov begrænser det så meget mht forsørge pligt. Jeg bor jo sammen med min kæreste som er i lære som tømre. Så mener bare man ingen penge får. Eller hvordan? Har Googlet det, men syntes bare ikke jeg får ordentlige svar. Eller er der andre muligheder? 

Mvh en forvirret Line. :-( 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2014

Celine89

Forsørgerpligten gælder kun, hvis I begge er fyldt 25 år. Og når jeg ser dit brugernavn, tænker jeg, at det måske ikke er tilfældet?

Anmeld

25. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad med skolepraktik? Bare det første stykke tid inden barsel? Så passer det vel nærmest med at du kan starte på 1. Hovedforløb efter barsel og så søge ud på en rigtig læreplads

Anmeld

25. april 2014

line23

Celine89 skriver:

Forsørgerpligten gælder kun, hvis I begge er fyldt 25 år. Og når jeg ser dit brugernavn, tænker jeg, at det måske ikke er tilfældet?

Nej jeg er 19 :-) 

Anmeld

25. april 2014

line23

Mor11 skriver:

Hvad med skolepraktik? Bare det første stykke tid inden barsel? Så passer det vel nærmest med at du kan starte på 1. Hovedforløb efter barsel og så søge ud på en rigtig læreplads

Ja det har du selvfølgelig ret i! Det kunne være en ide, så laver jeg også noget :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.