Vand mellem amningerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
8 svar
0 synes godt om
25. april 2014

ette1987

Jeg har en meget meget sulten dreng på 7 uger, som gerne spiser konstant. Der får han ondt i maven af, hvilket giver en masse uro og enormt dårlig søvn. Sp foreslog så jeg tilbyder ham lidt kogt vand i flaske for at strække tiden mellem amningerne lidt. Han vil gerne have vand, men han bæller simpelthen! Jeg tager flasken fra ham, men han kunne godt tømme den.. Men hvor meget vand må de få?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2014

viben

ette1987 skriver:

Jeg har en meget meget sulten dreng på 7 uger, som gerne spiser konstant. Der får han ondt i maven af, hvilket giver en masse uro og enormt dårlig søvn. Sp foreslog så jeg tilbyder ham lidt kogt vand i flaske for at strække tiden mellem amningerne lidt. Han vil gerne have vand, men han bæller simpelthen! Jeg tager flasken fra ham, men han kunne godt tømme den.. Men hvor meget vand må de få?

Jeg følger lige med og opper den for dig..
Jeg har også en meget sulten dreng, og han får maks 2 teskeer med vand dagligt.. Men ved egentlig ikke om han må få mere...

Anmeld

25. april 2014

asff

ette1987 skriver:

Min datter på 3.5 måned, er også enormt sulten - og har alle dage været det. Jeg ammede også KONSTANT, nok hver halve time, og det fik hun også ondt af. Men min sp sagde, jeg IKKE skulle give hende vand. Dog fik hun engang i mellem op mod 60 ml sukkervand. Men hun har og havde brug for trygheden i brystet

Anmeld

25. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har du undersøgt om det er reel sult eller blot suttebehov? Bruger han sut?  

Anmeld

26. april 2014

ette1987

Er ret sikker på meget af det er suttebehov... Især om natten! Ja han bruger sut, men når han vil have brystet bliver den spyttet ud!

Anmeld

26. april 2014

L&V

Mener det er omkring 20-30mil de må få. Jeg er blevet anbefalet det samme med begge mine men blev nu hurtigt droppet igen

Anmeld

26. april 2014

lineog4

Jeg fik foreslået det samme med min den ene. Det som jeg dog fandt ud af var han ikke fik suttet det helt tykke mælk ud af brysterne og derfor trods konstant mad og maveknep grundet det var møg sulten.

Han kunne så ikke malke det tykke mælk, men jeg tænker hvor lang tid ligger din søn. Både Dina og Linus var mere rolige gemytter på den måde og ja kunne så også, så de lå gerne og halv sov midt i amningen og suttede lidt videre og vupti efter 5-10 minutter efter den store strøm, kunne jeg mærke det trak næsten helt om i ryggen og så kom det aller tykkeste mælk og så var de mætte.

Anmeld

28. april 2014

ette1987

Jeg skifter ham gerne midt i amningen, hvis han sover, men ellers er det lidt forskelligt hvor lang tid han ligger. Han siger som regel selv fra når han er færdig

Anmeld

29. april 2014

Mivsen

Vil helt klart råde dig til ikke at skifte bryst, hvis det første ikke er tømt. Da han som en anden skriver så ikke får det 'rigtig' gode mælk.

Da jeg ammede, fik han kun ved et bryst pr gang, med mindre han tømte det helt, så blev han selvfølgelig tilbudt det andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.