Baby pludre næsten ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2014

Isabel85

Jeg har oplevet med min datter, at i de perioder hvor der har været stor udvikling på det motoriske plan, så stopper hun nærmest med at pludre. Hun har for travlt med det andet  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2014

Snoopy77

Jeg tror også det handler om, at han har travlt med andre ting børn kan ikke udvikle alle færdigheder på én gang. Har du lagt mærke til om ham rykker meget motorisk i denne tid? Eller prøver meget nyt mad? 

Min datter er 10 måneder og gad ikke støtte på benene før hun var 8-9 måneder. Til gengæld har hun pludret virkelig meget i laaaang tid. Jeg troede der var noget galt med hende

Anmeld

26. april 2014

Dagplejen Små Spirer Hadsten

Som de andre også skriver udvikler børn sig meget forskelligt og ikke alle følger " bogen".

Min søn er snart ti mdr. og siger heller ikke meget. Istedet har han brugt krudtet på at blive mobil meget hurtigt og rejser sig op og står uden støtte og mon ikke han meget snart kan gå. 

Sørg for at bruge sproget. Snak med barnet, fortæl hvad du gør og ser. Syng for barnet. Sig remser. Alt sammen noget der hjælper sprog på vej.

Det med at pludre skal nok komme men det er svært at lade være med at sammenligne børn selvom man godt ved man ikke kan 

Anmeld

26. april 2014

Diana2013

Annemette07 skriver:

Andre der har oplevet at deres baby næsten ikke pludre? Og har de så senere haft sværere ved at lære og tale?

Han er 6 1/2 måned og har generelt ikke snakket så meget. Når han endelig snakkede var det mens han lå på aktivitetstæppet, men det var kun en måneds tid, og nu kommer det kun meget sjældent. Han øre er blevet tjekket for en måned siden og der var der intet med dem

Min dreng er 5 måneder og pludre faktisk ikke, det kan tælles på en hånd hvor mange gange han har gjort det. Han laver dog sådan en hvor man puster ud og læberne siger en lyd. Han har heller ikke grint endnu. Hans øre fejler heller ingenting ;(

Anmeld

26. april 2014

Chili

Annemette07 skriver:

Andre der har oplevet at deres baby næsten ikke pludre? Og har de så senere haft sværere ved at lære og tale?

Han er 6 1/2 måned og har generelt ikke snakket så meget. Når han endelig snakkede var det mens han lå på aktivitetstæppet, men det var kun en måneds tid, og nu kommer det kun meget sjældent. Han øre er blevet tjekket for en måned siden og der var der intet med dem

Det lyder som min søn
En måneds pludren i den alder og det var det..
Vi fik også tjekket øre osv, ingenting.
Han er 18 måneder nu, stor trives, forstår alt hvad vi siger og har den sidste uges tid lige lært at sige hov, hop, op, bog og vov
Han øver mange lyde og mund bevægelser, det kommer nok
Min sp sagde til gengæld at han var ekstremt opmærksom på alting! Og fulgte rigtig meget med i alt (gør han stadig), vs siger det også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.