Lider er slem præstationsangst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
5 svar
1 synes godt om
24. april 2014

Anonym trådstarter

Håber i er nogle der har oplevet det samme, eller som har nogle gode råd til hvordan jeg kommer videre.

Jeg har de sidste 4-5 år lidt af voldsom præstationsangst, og det er specielt i forhold til skole og uddannelse. Jeg tør ikke læse op, fremlægge eller endnu værre at gå til eksamen! Det kan jo ikke undgås, når man gerne vil videreuddanne sig. Jeg drømmer om at læse til Social og sundhedsassistent, men jeg tør ikke.
Bare tanken om første skoledag, og at skulle præsentere sig selv første dag osv. giver mig kvalme og ondt i maven, og at vide jeg kommer ud for fremlæggelser og eksamner gør mig dårlig. Jeg tør simpelthen ikke.
Jeg begynder at stamme, rødme, ryster, får en følelse af uvirkelighed osv.

Det er forfærdeligt at have det sådan, og jeg har prøvet at få hypnose, men det har ikke hjulpet Jeg vil så gerne have den uddannelse, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med den præstationsangst.

Nogle som har prøvet det samme, og hvad gjorde i ved det? Det er ikke noget jeg altid har lidt af, det er kommet snigende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Anonym trådstarter

Virkelig ingen herinde, som kæmper med den form for angst eller har nogle gode råd

Anmeld

24. april 2014

Mor Christa

Øv! Jeg har selv haft det sådan, og det er ikke sjovt ! Jeg var til et fordrag på et tidspunkt med min designlærer, som snakkede om netop det her med præsentationer! Det hed presentation ninja - det kan sagtens være at det kan Googles det har hjulpet mig SÅ meget!!!! Jeg er nærmest blevet en haj til at præsentere ting .. 

Grundstenen er forberedelse! Med nok og den rette forberedelse, kommer man virkelig langt! Kan ikke give dig så mange andre råd end det, men prøv at Google præsentationsangst, forberedelse osv - der findes også enormt mange lydbølger om disse emner - at smide hæmningerne osv :-) 

kæmpe kram!

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Øv! Jeg har selv haft det sådan, og det er ikke sjovt ! Jeg var til et fordrag på et tidspunkt med min designlærer, som snakkede om netop det her med præsentationer! Det hed presentation ninja - det kan sagtens være at det kan Googles det har hjulpet mig SÅ meget!!!! Jeg er nærmest blevet en haj til at præsentere ting .. 

Grundstenen er forberedelse! Med nok og den rette forberedelse, kommer man virkelig langt! Kan ikke give dig så mange andre råd end det, men prøv at Google præsentationsangst, forberedelse osv - der findes også enormt mange lydbølger om disse emner - at smide hæmningerne osv :-) 

kæmpe kram!

Det vil jeg prøve at læse lidt om, men rigtig godt at vide at du er kommet ud over det. For ja det er så ulideligt at have det sådan. Jeg er en helt normal velfungerende person med arbejde osv.
Forstår ikke jeg skal have det sådan her Håber at jeg kan overvinde angsten en dag.

Anmeld

24. april 2014

Mor Christa

Anonym skriver:

Det vil jeg prøve at læse lidt om, men rigtig godt at vide at du er kommet ud over det. For ja det er så ulideligt at have det sådan. Jeg er en helt normal velfungerende person med arbejde osv.
Forstår ikke jeg skal have det sådan her Håber at jeg kan overvinde angsten en dag.

Det tror jeg du kan, for det kunne jeg, og det havde jeg virkelig ikke regnet med :-) 

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Mor Christa skriver:

Det tror jeg du kan, for det kunne jeg, og det havde jeg virkelig ikke regnet med :-) 

håber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.