Privat dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

847 visninger
9 svar
6 synes godt om
24. april 2014

Dagplejen Små Spirer Hadsten

Hej

Jeg starter op som privat dagplejer i Hadsten i Favrskov kommune d. 1. juni. 

Kun 2 minutters kørsel fra Hadsten ligger Dagplejen Små Spirer på et lille nedlagt landbrug. Vi bor dejligt naturskønt på en 8000 m2 stor grund omgivet af marker, skov og hestefolde som nærmeste naboer.

Her er nøgleordene god tid og omsorg, natur, udeliv og bevægelse.

Min målsætning er

• at skabe en tryg og genkendelig hverdag for børnene
  • at give dem en hverdag med mange små og store oplevelser
  • at give dem det bedste fundament for deres videre udvikling 

Jeg lægger vægt på

• at møde dit barn med anerkendelse og respekt og give masser af kærlighed, kram, nærvær, tryghed og omsorg så barnet får de bedste muligheder for at trives og udvikle sig
  • at der er god tid til leg, forundring og fordybelse. Tid til at se de store ting i det små
  • at give børnene en naturlig og tryg tilgang til natur- og dyreliv at give gode muligheder for motorisk, kreativ og sproglig udvikling
  • at give børnene mulighed for værdifuld samvær med jævnaldrende

Besøg min hjemmeside www.dagplejensmåspirer.dk 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Mama85

Det som et dejligt sted  Men jeg har altid undret mig over, at der er private dp'ere der skriver ordet "kærlighed" som en del af deres "salgstale"..det virker ikke særligt velovervejet, men derimod romanteseret. For kærligheden leverer man selv som forældrer, men tryghed, stimuli med mere er dp'ernes opgave..(håber ikke at du tager min kommentar ilde op, det er ikke ment ondt, blot en tanke jeg har haft mange gange)

Anmeld

24. april 2014

Det tager jeg bestemt ikke ilde op.

Kan da godt følge din tankegang. Jeg synes nu sagtens at man kan bruge ordet kærlighed.  Man kommer jo da til at holde rigtig meget at de børn som man passer dagligt i mange timer i et par år. Selvfølgelig er der en anden kærlighed end man som forælder har til sine egne børn men da stadig kærlighed

Anmeld

24. april 2014

Mama85

Dagplejen Små Spirer Hadsten skriver:

Det tager jeg bestemt ikke ilde op.

Kan da godt følge din tankegang. Jeg synes nu sagtens at man kan bruge ordet kærlighed.  Man kommer jo da til at holde rigtig meget at de børn som man passer dagligt i mange timer i et par år. Selvfølgelig er der en anden kærlighed end man som forælder har til sine egne børn men da stadig kærlighed

Ja, det er muligt at det er en form for kærlighed, men det er ikke en garanti..Synes bare ikke at det lyder så fagligt korrekt, ikke at det behøver at være det for alles vedkommende, men man har som de fleste forældre en forventning om at, dp'en kan deres kram i forhold til nogle pædagogiske redskaber  og principper i og med at I er fagpersoner og ikke et nært familiemedlem der "bare" står for pasning..og selvfølgelig leverer I meget tryghed, nærvær og hygge som dp'ere, det er jo dejligt, men kærlighed ligefrem? Det kan diskuteres..

Anmeld

24. april 2014

Mama85

Mama85 skriver:

Ja, det er muligt at det er en form for kærlighed, men det er ikke en garanti..Synes bare ikke at det lyder så fagligt korrekt, ikke at det behøver at være det for alles vedkommende, men man har som de fleste forældre en forventning om at, dp'en kan deres kram i forhold til nogle pædagogiske redskaber  og principper i og med at I er fagpersoner og ikke et nært familiemedlem der "bare" står for pasning..og selvfølgelig leverer I meget tryghed, nærvær og hygge som dp'ere, det er jo dejligt, men kærlighed ligefrem? Det kan diskuteres..

Glemte lige smiley'erne  P.s kunne ikke lade være, da jeg har undret mig over det mange gange, og kom til at snakke med en anden mor om det, så sent som i sidste uge, hvor vi var meget enige om det punkt..og nu stopper jeg  

Anmeld

24. april 2014

Ja vi kan så være enige om at være uenige.

Hvis man ikke kan holde af de børn man passer skal man ikke være dagplejer. Kærlighed til børnene udelukker efter min mening ikke at man kan være professionel og have gode pædagogiske principper. 

Anmeld

24. april 2014

FogL

Vi overvejer at flytte til hadsten området, og jeg vil da huske dig!

Har en datter fra februar 12, så hun skal nok ikke bruge pladsen så længe, men nu kommer det jo også an på om du har plads om et par måneder

Hun eeeelsker at være ude og udforske, og dyr er bare lige hende! Hun kan næsten fortælle dig hvad alle dyrene på en bondegård hedder.

Kram, og held og lykke selv hvis vores veje ikke krydses

Anmeld

24. april 2014

Freyjasmor skriver:

Vi overvejer at flytte til hadsten området, og jeg vil da huske dig!

Har en datter fra februar 12, så hun skal nok ikke bruge pladsen så længe, men nu kommer det jo også an på om du har plads om et par måneder

Hun eeeelsker at være ude og udforske, og dyr er bare lige hende! Hun kan næsten fortælle dig hvad alle dyrene på en bondegård hedder.

Kram, og held og lykke selv hvis vores veje ikke krydses

Hej. 

I er meget velkommen til at komme forbi og hilse på. Hvis din datter er vild med dyr er der hvor vi bor lige noget for hende. Vi har både hunde, katte, høns og marsvin. Og forhåbentlig inde længe også et par små ponyer.

Du kan bare ringe hvis I har lyst at hilse på

Anmeld

24. april 2014

FogL

Dagplejen Små Spirer Hadsten skriver:

Hej. 

I er meget velkommen til at komme forbi og hilse på. Hvis din datter er vild med dyr er der hvor vi bor lige noget for hende. Vi har både hunde, katte, høns og marsvin. Og forhåbentlig inde længe også et par små ponyer.

Du kan bare ringe hvis I har lyst at hilse på

Det vil jeg gøre - har ansøgt, så jeg ikke glemmer det i flytterodet Vi flytter hjem fra Dubai så der er så mange ting, der skal styr på

Anmeld

24. april 2014

Lilotte87

Hvor lyder det som et fantastisk sted for børn! 

Jeg synes kærlighed er super vigtig. Kærlighed er mange ting og dpmor er ofte mere sammen med barnet end andre. At barnet kan få en masse kærlighed med derfra er en kæmpe bonus 

Held og lykke 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.