SU mellem uddannelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.179 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. april 2014

Anonym trådstarter

Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan reglerne for SU er når man skifter fra en vidergående uddannelse til en erhvervsuddannelse?

Jeg er pt. på mit 2. år af universitetet men er blevet optaget på min drømme (erhvervs)uddannelse pr. slutningen af juli.

Jeg skal selvfølgelig have flyttet min SU til en ny uddannelse, det står jo fint på deres hjemmeside. Der står bare ingen steder jeg kan finde, om jeg så får SU i de mellemliggende måneder?

Hvis jeg stopper uddannelse her et par uger inde i maj står jeg jo teknisk set uden indkomst i juni og julli, hvis jeg ikke kan få SU.

Er der nogen, der kan hjælpe med at forklare hvordan det fungerer?

Jeg skriver som anonym da familie og venner ikke ved det endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2014

MorTil4<3

Anonym skriver:

Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan reglerne for SU er når man skifter fra en vidergående uddannelse til en erhvervsuddannelse?

Jeg er pt. på mit 2. år af universitetet men er blevet optaget på min drømme (erhvervs)uddannelse pr. slutningen af juli.

Jeg skal selvfølgelig have flyttet min SU til en ny uddannelse, det står jo fint på deres hjemmeside. Der står bare ingen steder jeg kan finde, om jeg så får SU i de mellemliggende måneder?

Hvis jeg stopper uddannelse her et par uger inde i maj står jeg jo teknisk set uden indkomst i juni og julli, hvis jeg ikke kan få SU.

Er der nogen, der kan hjælpe med at forklare hvordan det fungerer?

Jeg skriver som anonym da familie og venner ikke ved det endnu.

du besvare det desværre selv

reglerne er sådan at det er noget du skal bare op til

dvs når du springer mellem uddannelse er der INGEN hjælp

ingen SU ingen mulighed for KH, nada.. det er ens egen opsparing man skal gøre sig

Anmeld

23. april 2014

Berta

Kan du ikke vente med at melde dig fra din nuværende uddannelse indtil du starter på den nye - det kræver jo nok at du tager evt. eksaminer..?

Eller finde et sommerjob? Det behøver jo ikke være fuldtid hvis du plejer at kunne leve af su. 

/Berta

Anmeld

23. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Er du forsørger?
- Hvis du er kan du nemlig få kontanthjælp i perioden mellem de to uddannelser. Ligesom når man f.eks. skifter fra ungdomsuddannelse til videregående. Forsørgere kan få hjælp, andre må klare sig selv. 

Anmeld

23. april 2014

MorTil4<3

TanyaGR skriver:

Er du forsørger?
- Hvis du er kan du nemlig få kontanthjælp i perioden mellem de to uddannelser. Ligesom når man f.eks. skifter fra ungdomsuddannelse til videregående. Forsørgere kan få hjælp, andre må klare sig selv. 

den er ikke helt rigtigt desværre

du ryger på en karantæne OGSÅ selvom du er forsørger :/

så du kan ikke få noget udbetalt i 2 måneder

har undersøgt det hele da jeg selv vil stå i den situation til næste år

Anmeld

23. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MilleMus1988 skriver:

den er ikke helt rigtigt desværre

du ryger på en karantæne OGSÅ selvom du er forsørger :/

så du kan ikke få noget udbetalt i 2 måneder

har undersøgt det hele da jeg selv vil stå i den situation til næste år

Nå for søren, det vidste jeg ikke. Havde bare fået at vide at man som forsørger ikke bliver ladt i stikken, fordi man ligesom også skal tage sig af mindst 1 barn. 

Anmeld

23. april 2014

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Kan du ikke vente med at melde dig fra din nuværende uddannelse indtil du starter på den nye - det kræver jo nok at du tager evt. eksaminer..?

Eller finde et sommerjob? Det behøver jo ikke være fuldtid hvis du plejer at kunne leve af su. 

/Berta

Vi lever af 2 x SU med baby så det ville blive meget hårdt uden den ene indkomst. Vil meget gerne have et sommerjob men de hænger desværre ikke lige på træerne, selvom jeg selvfølgelig nok skal sørge for at kigge efter ét

Jeg har tænkt mig at tage eksamnerne, den sidste ligger i juni eller starten af juli. Den nye uddannelse starter i juli så det burde kunne passe.

Jeg er bare i tvivl om jeg må være indskrevet to steder på én gang?

Anmeld

23. april 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Vi lever af 2 x SU med baby så det ville blive meget hårdt uden den ene indkomst. Vil meget gerne have et sommerjob men de hænger desværre ikke lige på træerne, selvom jeg selvfølgelig nok skal sørge for at kigge efter ét

Jeg har tænkt mig at tage eksamnerne, den sidste ligger i juni eller starten af juli. Den nye uddannelse starter i juli så det burde kunne passe.

Jeg er bare i tvivl om jeg må være indskrevet to steder på én gang?

du må godt være indskrevet på to uddannelser på samme tid, du må bare ikke være aktiv på 2

Anmeld

23. april 2014

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

du må godt være indskrevet på to uddannelser på samme tid, du må bare ikke være aktiv på 2

Det er jo fantastisk!

Tak, I har lige reddet min dag. Nu kan jeg 100% glæde mig til at starte på min drømmeuddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.