Min nummer 2 lå solidt med numsen plantet nedaf og i følge min jordemoder lå hun rigtig langt nede og hun tvivlede på hun kunne flyttes.
Jeg var grædefærdig, tanken om kejsersnit var slet ikke betryggende og absolut ikke på min ønskeliste
Så jeg søgede nettet tyndt, fandt øvelser og en jordemoder i Christianshavn der gjorde forskellige ting for at få bebs vendt. Jeg tog ind til hende og fik noget røgelse der skulle placeres på lilletåen mens jeg lå med numsen i vejret - om det var det, øvelser eller naturen så havde baby rykket sig lidt op af og var bare en lille smule bevægelig da jeg skulle til vendingsforsøg.
Jeg havde fået diverse skrækhistorier, havde tasken pakket og med for det kunne jo ende i akut fødsel (kejsersnit).
Men min oplevelse lignede slet ikke skrækhistorierne. Der blev kørt en strimmel og da den var "god" fik jeg en sprøjte med noget muskelafslappende så livmoderen var mere slap og aå gik en læge ellers i gang med at trykke og presse rundt, først fik de numsen op af bækkenet og så presde hun rundt og vupti nærmest som SLUP så sad hovedet i bækkenet og jeg kunne pludselig binde mine snørrebånd for der sad ikke en rund kugle oppe under ribbene 
Derefter gik der en uge hvor jeg var sikker på baby har rullet rundt igen, men det havde den ikke og jeg fødte 4 dage over termin en nem og hurtig fødsel....
Anmeld