hvor længe må det stå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.810 visninger
10 svar
4 synes godt om
23. april 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

jeg har en datter på næsten 14 dage som desværre ikke får nok ved brystet så nu skal vi supplere op med modermælkserstatning...

Vi har købt Allomin til hende og den mindste dosis der står på er 60 ml, men hun spiser kun 20-40 ml pr. gang... kan man gemme hendes rester til gangen efter?... for nogle gange vågner hun efter kun en time og så bliver det lidt dyrt i længden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2014

L&V

Ms.Sunshine skriver:

jeg har en datter på næsten 14 dage som desværre ikke får nok ved brystet så nu skal vi supplere op med modermælkserstatning...

Vi har købt Allomin til hende og den mindste dosis der står på er 60 ml, men hun spiser kun 20-40 ml pr. gang... kan man gemme hendes rester til gangen efter?... for nogle gange vågner hun efter kun en time og så bliver det lidt dyrt i længden...

Man må ikke gemme rester nej

Anmeld

23. april 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Man må ikke gemme rester nej

overhovedet ikke?... Ikke engang 15-30 min?...

Anmeld

23. april 2014

Anonymo

Nope, ingen rester. Det skal smides ud 

Anmeld

23. april 2014

Newsence

det må man ikke men jeg har nu gjort det. dog max 20 -25 min. min datter kan nogen gange være 5 min om at spise og andre gange 30 min om det samme, så tænker at det sidste mad hun får jo er det samme om det har stået eller ej... Jeg valgte ikke at gemme den første måned men derefter gjorde jeg og hun har aldrig haft problemer med det.

"Man skal self. ikke gemme i flere timer men man skal også passe på ikke at være for hysterisk mht til bakterier. Hvis man blot ikke lader tiden overstige 20 min går det fint" citat min sundhedsplejerske.

men har også en sej sundhedsplejerske der har været det i mange år og som syntes det er vigtig at man som forældre bruger fornuften...

men spørg din egen sundhedsplejerske og så self. gå efter hendes råd.

Anmeld

23. april 2014

Chili

Ms.Sunshine skriver:

Ikke gemme..
Men hvis du har to flasker, så lav 60 i den ene og hæld 30 over i den anden, for den må du godt gemme. Mener det 24 timer..
Så har du til 2 gange

Anmeld

3. maj 2014

Milas14

Jo 10-20 min sker der ikke noget ved. Jeg har 2 børn som har fået flaske og det har jeg gjort! I følge min sundhedsplejerske må han gerne være en halv time om at spise, så går der jo osse en del tid

Anmeld

3. maj 2014

Isabella_mor

Ja det gør ikke noget når det er kort tid, men man må helst ikke gemme rester til næste gang barnet skal have mad. Men et kvarter fordi barnet ikke spiser det så hurtigt, det sker der skam ikke noget ved  

Anmeld

3. maj 2014

Kløver

Det må man ikke, men vi lavede mindre doser end det, vi regnede bare ned, tror eet passede med 1 ske til 30 ml

Anmeld

3. maj 2014

sulo

Du må ikke genopvarme MME, men du må lave det på forhånd og opbavare det i køleskabet max 24 timer og så bare varme de ml du skal bruge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.