berøring og kontakt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår lod i nogen røre jers for tidligt fødte

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.106 visninger
2 svar
1 synes godt om
22. april 2014

Anonym trådstarter

Er nødt til at lave dette oplæg anonymt da jeg ikke vil ha personen det drejer sig om finder ud af dette.. 

Jeg er ved at blive bims i kasketten, min ... blev mor til en lille dreng og pige i slutningen af januar, de blev født i uge 34...

Børnene er nu 3 måneder, og hun lader stadig ingen røre ved børnene, INGEN! vi må ikke engang komme for tæt på da hun konstant gør os opmærksomme på at de bliver stressede af det.. hvis den ene græder, mens hun er på toilettet eller optaget af andet, må du ikke give den sutten, så vil hun hellere risikerer at den vækker den anden end at vi kommer i kontakt med dem... 

Jeg synes det er helt forkert det hun har gang i, og har lyst til at sige til hende at det hun gør er ikke normalt, men jeg har jo ikke så meget forstand på det, så vil lige hører fra jer om i havde det på samme måde med jeres for tidlig fødte - hvis ikke, har børnene så taget skade af det på længere sigt.. ?? 

Vh. En fortvivlet pårørende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2014

Troldemommi

Anonym skriver:

Er nødt til at lave dette oplæg anonymt da jeg ikke vil ha personen det drejer sig om finder ud af dette.. 

Jeg er ved at blive bims i kasketten, min ... blev mor til en lille dreng og pige i slutningen af januar, de blev født i uge 34...

Børnene er nu 3 måneder, og hun lader stadig ingen røre ved børnene, INGEN! vi må ikke engang komme for tæt på da hun konstant gør os opmærksomme på at de bliver stressede af det.. hvis den ene græder, mens hun er på toilettet eller optaget af andet, må du ikke give den sutten, så vil hun hellere risikerer at den vækker den anden end at vi kommer i kontakt med dem... 

Jeg synes det er helt forkert det hun har gang i, og har lyst til at sige til hende at det hun gør er ikke normalt, men jeg har jo ikke så meget forstand på det, så vil lige hører fra jer om i havde det på samme måde med jeres for tidlig fødte - hvis ikke, har børnene så taget skade af det på længere sigt.. ?? 

Vh. En fortvivlet pårørende...

Hun er ny mor og hendes indre er garanteret et stort kaos, vi er alle mødre sikkert på mange forskellige måder så jeg syntes bare du skal give hende tid til at blive sig selv igen, hun er jo bare løvemor og vil gøre det selv 

Bare lad hende vide at i er der for hende så lukker hun jer nok ind når hun er klar 

Monica 

Anmeld

22. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min veninde fødte 5uger før tid og jeg har da set billeder af de stolte bedsteforældre, mostre og onkler med den lille i armene på hospitalet. 

Tvillinger er selfølgelig mindre og måske skrøbeligere, men jeg vil da mene at når de er over deres oprindelige termin, er de ikke så skrøbelige mere. Selfølgelig kan de være mere sensitive, men det bliver nok ikke mindre af at afskærme dem fra andre mennesker fuldstændig. 

Har hun ytret noget om hvor længe hun mener det skal være sådan? Det lyder vildt at i ikk engang må give sutten, men jeg er heller ingen ekspert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.