Er der nogen, der ved hvad man får udbetalt hvis man går på barsel og er enlig forsørger? Altså hvad man cirka får udbetalt som studerende (enkelt SU-klip & SU-lån) og hvad man cirka får udbetalt på kontanthjælp?
Ved at satserne er 5839 kr. før SKAT ved et SU-barselsklip og så 2987 kr. i SU-lån, og så har jeg læst noget om at man vidst også kan få et forsørgertillæg til forsørgere i uddannelse på ca. 1700 kr. før SKAT pr. kvartal, men er ikke sikker. Ved bare at man ikke kan få forsørgertillægget til enlige forsørgere og heller ikke det supplerende SU-lån.
Og ved kontanthjælp er det noget med at man som enlig forsørger kan få 11.505 kr. før SKAT.
Spørgsmålet er altså, om der er nogen, der ved hvad man sådan cirka får udbetalt som studerende på barsel når man er enlig og også har SU-lån? Og hvad man får udbetalt som enlig forsørger på kontanthjælp?
Bonusspørgsmål: kan man stadig modtage det ordinære og det ekstraordinære tillæg til enlige forsørgere hvis man er på barsel og modtager kontanthjælp?
Grunden til at jeg spørger er at jeg overvejer at droppe ud fra mit studie, da jeg ikke er helt sikker på om det er noget for mig. Men vil bare ikke gøre det når der er et lille barn på vej, hvis ikke jeg er 100% sikker på at økonomien alligevel kan hænge sammen under barslen.
Anmeld