Vækstscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.428 visninger
10 svar
1 synes godt om
21. april 2014

Anonym trådstarter

Hej dejlige damer.

jeg skal til en vækstscanning om ikke så lang tid på grund af forhøjet BMI.

jeg håber lidt at I kan hjælpe mig med lidt spørgsmål.

Jeg har fået af vide at det bliver gjort af en læge.

Nu tænker jeg bare... Hvad skal der ske. Ja udover at barnet skal "vejes". Hvordan kan det være at det skal være en læge? Skal der snakkes om noget bestemt?

Ja jeg går faktisk og bliver lidt nervøs for om jeg nu skal op til "dommeren" . Eller jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det.

Så jeg håber at Nogle herinde måske har været til sådan en scanning.

Mange påskehilsner fra den bekymrede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

BigHope13

Anonym skriver:

Hej dejlige damer.

Nu tænker jeg bare... Hvad skal der ske. Ja udover at barnet skal "vejes". Hvordan kan det være at det skal være en læge? Skal der snakkes om noget bestemt?

Ja jeg går faktisk og bliver lidt nervøs for om jeg nu skal op til "dommeren" . Eller jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det.

Da jeg var afsted, i uge 35 tror jeg det det var blev jeg først scanner af en scanningsjordmoder , som tjekker præcis de samme ting som ved de foregående scanninger og hun tog så alle de her mål de skulle format regne vægten ud.
Efter det blev vi vist ind til en læge som sad med en masse papirer med nogle grafer på hvor han så forklarede omkring babyens størrelse og hvad de regnede ud han vill veje ca til termin, holdt dog ikke stik her

Men ja det er bare ren rutine og hvis det viser sig at babyen er alt for stor vil der nok blive snakket om mulig igangsættelse før eller omkring termin.

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

Da jeg var afsted, i uge 35 tror jeg det det var blev jeg først scanner af en scanningsjordmoder , som tjekker præcis de samme ting som ved de foregående scanninger og hun tog så alle de her mål de skulle format regne vægten ud.
Efter det blev vi vist ind til en læge som sad med en masse papirer med nogle grafer på hvor han så forklarede omkring babyens størrelse og hvad de regnede ud han vill veje ca til termin, holdt dog ikke stik her

Men ja det er bare ren rutine og hvis det viser sig at babyen er alt for stor vil der nok blive snakket om mulig igangsættelse før eller omkring termin.

Tusind tak for svar

Ja det lyder slet ikke til at være farligt.

Snakkede lægen om noget vedrørende dig/din sundhed/andet? Eller var det rent baby?

Anmeld

21. april 2014

grinny

Da jeg var til vækstskanning blevet der også kun snakket om en ca. vægt til termin - passede så heller ikke hos mig 

Intet med at jeg skulle passe på eller snakken om min vægt, kun baby 

Anmeld

21. april 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hej dejlige damer.

Jeg var til vækstscanning 34+6 også pga forhøjet bmi. Det var en overlæge der scannes mig og tastede tallene ind i pc'en og ud kom den skønnede vægt (2840 gr - et stk god basse )

Dernæst var jeg faktisk free to go, men Jeg fik så nævnt overfor ham at jeg havde ondt i hovedet og taget meget på. Han målte mit bt, højt og jeg blev direkte indlagt med svangerskabsforgiftning, indtil jeg blev sat igang 36+5 - så det var godt det var en læge der tog mig seriøst

Du har ifht scanningen intet at frygte - du får bare set bebs igen

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Da jeg var til vækstskanning blevet der også kun snakket om en ca. vægt til termin - passede så heller ikke hos mig 

Intet med at jeg skulle passe på eller snakken om min vægt, kun baby 

Tusind tak for dit svar!

Det lyder rart. Jeg har nok været lidt bange for om den der truende pegefinger kom eller sådan noget lignende.

jeg har simpelthen passet så godt på, og har heller intet taget på endnu. Så jeg håber heller ikke at det bare eksploderer her til sidst

Jeg ønsker for jer at I snart får en baby med hjem

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Jeg var til vækstscanning 34+6 også pga forhøjet bmi. Det var en overlæge der scannes mig og tastede tallene ind i pc'en og ud kom den skønnede vægt (2840 gr - et stk god basse )

Dernæst var jeg faktisk free to go, men Jeg fik så nævnt overfor ham at jeg havde ondt i hovedet og taget meget på. Han målte mit bt, højt og jeg blev direkte indlagt med svangerskabsforgiftning, indtil jeg blev sat igang 36+5 - så det var godt det var en læge der tog mig seriøst

Du har ifht scanningen intet at frygte - du får bare set bebs igen

Ej for den da det var ikke godt. Det var da dejligt at de handlede på det.

Det er super rart at få af vide at der intet farligt er ved det Passede den skønnede vægt med hvad der kom ud?

Anmeld

21. april 2014

BigHope13

Anonym skriver:

Tusind tak for svar

Ja det lyder slet ikke til at være farligt.

Snakkede lægen om noget vedrørende dig/din sundhed/andet? Eller var det rent baby?

Det er bestemt ikke farligt og ofte er det mere en sludder for en sladder, (følte jeg).
Der var kun snak om baby, også lidt angående mine gener med øget væske i hænder og fødder.
Men alt var også lige efter bogen, Thor blev skønnet til at veje 1% over gennemsnittet , og de udregnede han ville have en ca termins vægt på 3600 g. Han blev af egen Jm skønnet til 3700 i uge 39, og 41+3 kom en ordentlig basse på 4350 g så han havde nok vejet lidt mere på termin end de regnede med. Tog dog også selv enormt meget på den sidste måned.

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

BigHope13 skriver:

Det er bestemt ikke farligt og ofte er det mere en sludder for en sladder, (følte jeg).
Der var kun snak om baby, også lidt angående mine gener med øget væske i hænder og fødder.
Men alt var også lige efter bogen, Thor blev skønnet til at veje 1% over gennemsnittet , og de udregnede han ville have en ca termins vægt på 3600 g. Han blev af egen Jm skønnet til 3700 i uge 39, og 41+3 kom en ordentlig basse på 4350 g så han havde nok vejet lidt mere på termin end de regnede med. Tog dog også selv enormt meget på den sidste måned.

Hold da op ja det var da en del forskel. 

Men det er vel også derfor at det er at skønne.

Det lyder til at du har haft en god oplevelse med det. Jeg håber at min tur går lige sådan.

Jeg kan nemlig ikke have min mand med pga arbejde. Så jeg har nok været/er lidt nervøs vedrørende den samtale bagefter, især fordi jeg nemt kan føle mig alene og lille, når ikke han er der.

Tak fordi du vil dele din oplevelse

Anmeld

21. april 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Ej for den da det var ikke godt. Det var da dejligt at de handlede på det.

Det er super rart at få af vide at der intet farligt er ved det Passede den skønnede vægt med hvad der kom ud?

Ja faktisk - han kom 14 dage efter og vejede 3020 gr (2840 til scanningen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.