Sygehus valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
7 svar
1 synes godt om
21. april 2014

Anonym trådstarter

Hvordan er det med sygehus valg til fødselen?
For jeg må høre til Midtjylland, men hvad så hvis man gerne vil føde i Kolding. Jeg har mindre køre tid til Kolding end til Herning. Og hvis jeg skal vælge det sygehus der ligger tættes på så det Horsens. Kan jeg overhovedet vælge og føde i Kolding?

Til jer der har født i Horsens og Kolding hvad synes i om de to steder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

Anitta Kristiansen

Der er frit sygehusvalg i Danmark, men bliver man hentet af ambulance er det stedet som ligger tættest. Jeg har valgt et andet, da det passer med at jeg flytter i hus omkring fødslen, og det andet sted ligger tættere på og er der jeg nok bruger mest tid men jeg kender desværre ikke stedet der nede.

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

Der er frit sygehusvalg i Danmark, men bliver man hentet af ambulance er det stedet som ligger tættest. Jeg har valgt et andet, da det passer med at jeg flytter i hus omkring fødslen, og det andet sted ligger tættere på og er der jeg nok bruger mest tid men jeg kender desværre ikke stedet der nede.

Okay

Anmeld

21. april 2014

Aabye

Anonym skriver:

Hvordan er det med sygehus valg til fødselen?
For jeg må høre til Midtjylland, men hvad så hvis man gerne vil føde i Kolding. Jeg har mindre køre tid til Kolding end til Herning. Og hvis jeg skal vælge det sygehus der ligger tættes på så det Horsens. Kan jeg overhovedet vælge og føde i Kolding?

Til jer der har født i Horsens og Kolding hvad synes i om de to steder?

Altså du har jo helt frit sygehusvalg, så du kan jo selv bestemme..

Jeg har født i Kolding 2 gange, og har været rigtig glad for behandlingen.. Dog synes jeg ikke jeg fik en pæn modtagelse første gang, der stod jordemødrene der havde valgt nemlig og diskuterede hvem der skulle tage mig for "hun skal alligevel bare sendes hjem igen, hun er jo førstegangsfødende, så hun er jo nok bare pjevset"..
Det skal lige siges at min dreng var født 30 minutter senere. Så pjevset var jeg næppe.. :p

Ud over lige den episode har jeg intet at sætte en finger på, og ville til enhver tid vælge at føde i Kolding igen hvis det kommer dertil..

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

Aabye skriver:

Altså du har jo helt frit sygehusvalg, så du kan jo selv bestemme..

Jeg har født i Kolding 2 gange, og har været rigtig glad for behandlingen.. Dog synes jeg ikke jeg fik en pæn modtagelse første gang, der stod jordemødrene der havde valgt nemlig og diskuterede hvem der skulle tage mig for "hun skal alligevel bare sendes hjem igen, hun er jo førstegangsfødende, så hun er jo nok bare pjevset"..
Det skal lige siges at min dreng var født 30 minutter senere. Så pjevset var jeg næppe.. :p

Ud over lige den episode har jeg intet at sætte en finger på, og ville til enhver tid vælge at føde i Kolding igen hvis det kommer dertil..

Okay

Anmeld

21. april 2014

klmf

Du har frit valg, men fødestedet har også ret til at afvise dig i det tilfælde de ikke har kapacitet til at tage fødende, der ikke hører med i deres optag. 

Anmeld

21. april 2014

Tvebakken

Altså, nu bor jeg i Midtjylland, og der er det fri sygehusvalg rent teoretisk, det holder ikke i virkeligheden.
Jeg bor vel 15-17 min fra Skejby og 45 min fra Horsens, på trods af det hører jeg til Horsens, og kan IKKE vælge at benytte Skejby (medmindre jeg, som en anden har skrevet, ender i en ambulance, for så kører de til nærmeste).

Min læge mente, jeg MÅSKE kunne få lov at vælge Randers, men langt fra sikkert.

Så ja, der er teoretisk frit sygehusvalg, men det gælder ikke alle steder.
I øvrigt har jeg født på Skejby 2 gange, da jeg boede i Århus midtby dengang, og har født en gang i Horsens. Var fint tilfreds begge steder, og skal også føde i Horsens her sidste gang.

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.