Amning af baby som sover igennem...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

660 visninger
2 svar
0 synes godt om
17. april 2014

August56

Jeg håber der er nogle der har lidt erfaringer at dele ud af. Jeg ved det sikkert lyder som et luksusproblem, men jeg er lidt i tvivl her....

August er på lørdag 3 måneder og vi har været så heldige at han fra day one har haft et godt sovehjerte om natten. Han sover fra 20.00-02.30 og igen fra 02.45-06.15.

Han er 100% ammet, men den seneste uge er han ikke vågnet om natten for at få mad? Dvs. han sover fra ca. 20-21.00-06.15  

Han er en meget glad og tilfreds dreng som er yderst nysgerrig. Han tager på som han skal og vejer nu 7.200 g og er 65 cm (ved fødsel 52 cm og vejede 3590 g).

Problemet er, at jeg vågner flere gange tidligt på morgenen fordi mine bryster er ved at eksplodere og sengen er drivvåd Det er stået på en uge nu og jeg tænker at kroppen normalt burde ændre sig efter udbud og efterspørgsel - men det er altså ikke sket endnu. Hvor lang tid tager dette?

Og er der risiko for jeg helt kommer til at sætte mælkeproduktionen i stå om dagen ved ikke at amme om natten? For det ville jo ikke være så godt  

Håber I har nogle erfaringer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

SP10

Profilbillede for SP10
August56 skriver:

Jeg håber der er nogle der har lidt erfaringer at dele ud af. Jeg ved det sikkert lyder som et luksusproblem, men jeg er lidt i tvivl her....

August er på lørdag 3 måneder og vi har været så heldige at han fra day one har haft et godt sovehjerte om natten. Han sover fra 20.00-02.30 og igen fra 02.45-06.15.

Han er 100% ammet, men den seneste uge er han ikke vågnet om natten for at få mad? Dvs. han sover fra ca. 20-21.00-06.15  

Han er en meget glad og tilfreds dreng som er yderst nysgerrig. Han tager på som han skal og vejer nu 7.200 g og er 65 cm (ved fødsel 52 cm og vejede 3590 g).

Problemet er, at jeg vågner flere gange tidligt på morgenen fordi mine bryster er ved at eksplodere og sengen er drivvåd Det er stået på en uge nu og jeg tænker at kroppen normalt burde ændre sig efter udbud og efterspørgsel - men det er altså ikke sket endnu. Hvor lang tid tager dette?

Og er der risiko for jeg helt kommer til at sætte mælkeproduktionen i stå om dagen ved ikke at amme om natten? For det ville jo ikke være så godt  

Håber I har nogle erfaringer...

hej..

Min den store sov hurtigt igennem, fra han var omkring 2,5 måned..
han fik mad kl.21-22 og sov videre til næste morgen ved en 6 tiden, fik mad der og sov så videre til kl.8..
Min mælkeproduktion tilpassede sig hurtigt ind efter det, og de første par morgener efter han sov igennem var brysterne lidt spændte, men det gik hurtigt væk..
så længe han spiser fint om dagen skal du ikke være bange for mælken forsvinder..

Anmeld

17. april 2014

mrhl

Min datter på 4,5 måneder har også for nyligt droppet natmaden.ddet tog nogle uger for produktionen at regulere sig og har stadig af og til ømme bryster om natten men det virker ikke til at der er gået ged i mælkemængden om dagen så jvis han tager fint på ville jeg ikke bekymre mig :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.