Hvornår eget værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. april 2014

lau85

Hej

hvornår flyttede I jeres børn ind på eget værelse? Og hvordan lavede I overgangen der til?

pt sover vores 5 1/2 mdr datter i sin vugge i soveværelse, men lige så snart hun er for stor til den og skal i tremmesengen, er hun "tvunget" på egen værelse, da vi ikke har plads til den i soveværelset.

tænker om vi allerede nu skal flytte hende, hvor hun så sover i vuggen på eget værelse i et stykke tif, inden hun skal over i tremmesengen. Så det ikke bliver nyt det hele på samme tid - altså sov på eget værelse + ny seng 

flytning til eget værelse resulteret det i længe søvnperioder om natten for jeres børn? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

vores var 6 måneder. Han sov i vugge i 3-4mdr, derefter i tremmeseng i soveværelset. Vi rykkede ham bare ind og så måtte vi se hvordan det gik. Og det gik uden problemer. 

Anmeld

17. april 2014

mommy1991

lau85 skriver:

Hej

hvornår flyttede I jeres børn ind på eget værelse? Og hvordan lavede I overgangen der til?

pt sover vores 5 1/2 mdr datter i sin vugge i soveværelse, men lige så snart hun er for stor til den og skal i tremmesengen, er hun "tvunget" på egen værelse, da vi ikke har plads til den i soveværelset.

tænker om vi allerede nu skal flytte hende, hvor hun så sover i vuggen på eget værelse i et stykke tif, inden hun skal over i tremmesengen. Så det ikke bliver nyt det hele på samme tid - altså sov på eget værelse + ny seng 

flytning til eget værelse resulteret det i længe søvnperioder om natten for jeres børn? 

Leander kom på eget værelse lige da han blev 8 mdr. da sundhedsplejersken mente at det ville hjælpe ham til at sove længere stræk - det har dog ikke hjulpet

Anmeld

17. april 2014

Bertris

Vores datter kom ind på værelset da hun bar 6 uger

hub kom direkte fra vugge i soveværelset ind i tremmeseng på eget værelse, og fra første nat

vågnede hun kun en gang om natten i stedet for 2-3 gange, og omkring da hun var 6 måneder sov hun igennem

Anmeld

17. april 2014

liten-mamma

lau85 skriver:

Hej

Min datter havde sin tremmeseng i soveværelset og hun sov alene dér da hun var 9 mdr (jeg sov altid i stuen, da vi forstyrrede hinandens natte søvn, især min!)

Hun har altid sovet godt og hele natten, så hun lod sig ikke mærke af det. 

Da hun blev 1 år fik hun så sit eget værelse og hun sover forsat hele natten uden at vågne

Anmeld

17. april 2014

lineog4

Dina var 2 år og 4 mnd og grunden var vi ikke havde et værelse til hende der hvor vi boede - skal dog siges hun stadig i en alder af 11 år kommer ind i vores seng (ofte), da vi flyttede hende på eget værelse kom hun hver nat, men jeg kunne endelig gå i seng med en bog.

Med Liam var det os der flyttede ud af værelset og jeg tror han vsr knap 1 år - men han var flyttet langt væk fra vores seng allerde da han 4 mnd for så sov han bedst.

Linus kom også først på eget værelse da han var 1 år - der var meget trangt på vores soveværelse, men han var en tryghedsnarkoman, og kommer nu som 3 årig næsten ind hver nat - er han begyndt på da han smed natbleen, før sov han helt igennem.

Anmeld

17. april 2014

siw84

Sebastian var 3 mdr da han kom på sit eget værelse.
Han havde sovet i liften på vores værelse indtil da. Og han kom bare i sin tremmeseng uden at han lige kom derind i liften først. Og han sov igennem første nat og har gjort det siden.
Så vi lavede ingen overgang. Gik fra lift og direkte i tremmeseng.

Anmeld

17. april 2014

LinLin

David var 4-5 mdr( kan ikke huske det )
Han sov igennem fra han var tre mdr.... Vores værelser var lige ved siden af hinanden så vi kunne sagtens høre hvis han græd, men blev ikke vækket af hans små grynt

Adam var 10 mdr (sov igennem fra 4 mdr) men vi havde ikke et ekstra værelse til ham hvor vi boede så han kom på eget værelse da vi flyttede til noget større (fra dag et i nyt hus -uden problemer )

Anmeld

17. april 2014

Hullabullabulla

Vi flyttede Nicolai i sommerferien - dvs han var 4 måneder. Han sov igennem fra han var 3 måneder.

Vi har ikke haft problemer ved at flytte ham så tidligt, jeg fik mere søvn da jeg altid vågnede af bare de mindste lyde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.