Gravid: lynhurtig vægtstigning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. april 2014

AnnaB.

Hej.

Jeg er 5-6 uger henne og har kun lige fundet ud af, at jeg er gravid. En af årsagerne til at jeg tog en test, var at jeg lynhurtigt har taget 2-3 kg på. Det er ikke noget man rigtig man kan se, men vægten lyver næppe for mig Bare nysgerrig - hvordan har I andre det på den front?

Jeg spiser med garanti, som jeg plejer og dyrker meget motion, og ved første graviditet gik der mange måneder inden der skete noget på vægtfronten.

Hav en god dag og en skøn påske - og på forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2014

Vivienne

Hej Anna,

Jeg tog også 3-4 kg på ca. i uge 5-6 og blev faktisk forskrækket. Tænkte hvis det fortsætter på den her måde, hvor ender jeg henne?

Men bare rolig, det stopper på et tidspunkt... Jeg har ikke taget mere på endnu og er 13+6 idag

Held og lykke og god påske til dig også.

Anmeld

16. april 2014

E.J.mor.

AnnaB. skriver:

Hej.

Jeg er 5-6 uger henne og har kun lige fundet ud af, at jeg er gravid. En af årsagerne til at jeg tog en test, var at jeg lynhurtigt har taget 2-3 kg på. Det er ikke noget man rigtig man kan se, men vægten lyver næppe for mig Bare nysgerrig - hvordan har I andre det på den front?

Jeg spiser med garanti, som jeg plejer og dyrker meget motion, og ved første graviditet gik der mange måneder inden der skete noget på vægtfronten.

jeg har taget 18.5 kg på og jeg er 38+1 

i min sidste graviditet tog jeg ikke et eneste kg på overhovedet...

så ingen graviditeter er ens. 

Anmeld

16. april 2014

AnnaB.

Vivienne skriver:

Hej Anna,

Jeg tog også 3-4 kg på ca. i uge 5-6 og blev faktisk forskrækket. Tænkte hvis det fortsætter på den her måde, hvor ender jeg henne?

Men bare rolig, det stopper på et tidspunkt... Jeg har ikke taget mere på endnu og er 13+6 idag

Held og lykke og god påske til dig også.

Tak for den info - jeg satser på at det er det samme der er i gang her Og ellers så må det bare være noget med at graviditet nummer 2, var der det gik helt over gevind

Anmeld

16. april 2014

AnnaB.

E.J.mor. skriver:

jeg har taget 18.5 kg på og jeg er 38+1 

i min sidste graviditet tog jeg ikke et eneste kg på overhovedet...

så ingen graviditeter er ens. 

De ryger nok igen hurtigt, når du har født

Men hvordan kunne du undgå at tage noget som helst på sidst? Jeg tog 11.5 kg på og kan ikke se, hvordan jeg ku ha undværet ret mange af dem.

Anmeld

16. april 2014

E.J.mor.

AnnaB. skriver:

De ryger nok igen hurtigt, når du har født

Men hvordan kunne du undgå at tage noget som helst på sidst? Jeg tog 11.5 kg på og kan ikke se, hvordan jeg ku ha undværet ret mange af dem.

jeg var ekstrem overvægtig sidste graviditet, tror det var derfor...

denne gang tabte jeg 30 kg inden jeg blev gravid 

tror det er derfor.

så håber de er hurtig af  

Anmeld

16. april 2014

AnnaB.

E.J.mor. skriver:

jeg var ekstrem overvægtig sidste graviditet, tror det var derfor...

denne gang tabte jeg 30 kg inden jeg blev gravid 

tror det er derfor.

så håber de er hurtig af  

Flot! og ja, det er nok sådan det hænger sammen

Anmeld

16. april 2014

melila

AnnaB. skriver:

Hej.

Jeg tog 5 kg. På i den periode også. Men tabte det hele igen da kvalmen ramte mig :-) Nu har jeg taget 3 kg. På igen og den har stået stille i et godt stykke tid. Tror det er helt normalt det lige giver et ryk i starten

Anmeld

16. april 2014

CharlotteA

Jeg er 13 + 6 uger idag, og har taget 5,5 kg på. Men det skete os lynhurtig, dyrker selv meget motion og spiser fornuftig. Det kan heller ikke ses på mig, udover min mave er begyndt at bule lidt. Jeg tror mit skyldes væske, oppustethed og tunge bryster. Måske gør dit os det

Anmeld

16. april 2014

E.J.mor.

AnnaB. skriver:

Flot! og ja, det er nok sådan det hænger sammen

ska så lige tilføjes jeg ligner en ballon med alt det væske i kroppen.

og det vejer også.!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.