Jeg har født min første hjemme og planen er at nr to også skal fødes hjemme. Valget er fordi det gjorde mig trug og gjorde at jeg pludselig kunne slappe af under graviditeten. Det hjalp meget til fødsel. Nu er det med ny mand og svigermor er noget bekymret, da hun selv fik alle 3 ved kejsersnit. Selv er hun og hendes bror født hjemme.
Jeg havde en fødsel på 14 timer, og var ved at sige stop til sidst, da han blev ved med at ligge skævt. Han kom dog ud, med hoved og arm samme tid. Navlestrengen om halsen 2 gange, mig der panikker og får den rykket i stykker, da jeg reagere alt for hurtigt. Dog var han en dejlig stor dreng 4,3 og 56 lang. Fik 3 sting, på trods af han var stor, mig lille og at han kom ud meget hurtigt pludseligt. Det lyder drastisk, men jordemoderen havde styr på alt undervejs, jeg var tryg og følte at jeg fik en god behandling. Der er tid til en og de stikker ikke bare af som på sygehuset, hvilket var det som gjorde mig utryg, da jeg følte jeg sad i uvished ( var ofte inde med regelmæssige plukveer )
Jeg er så parat til en ny fødsel hjemme, tanken om at jeg bare hopper i min seng sammen med mit nyfødte barn, at jeg kan låse døren hvis ikke jeg vil have nogen ind, også vide at jeg ikke skal sidde i en bil med veer eller følelsen af at have et hoved mellem benene på turen hjem, det er dejligt.
Hjemmet får en speciel betydning for der er et lille vidunder kommet til verden. Så mindet om den lykke og glæde er i ens eget hjem.
Beklager det blev så langt, jeg synes bare at en hjemmefødsel helt klart kan anbefales, på trods af at det var en lang fødsel, og med små 'problemer', så er det helt klart det værd. Er de i tvivl om noget skulle gå galt tøver de ikke med at ringe efter en ambulance som vil komme med det samme.
Anmeld