Hurtig spørgsmål fra en nybegynder :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
4 svar
3 synes godt om
14. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym da manden nogle gange følger med herinde og det skal være en overraskelse

Min plan var at lave bunde selv men har fundet ud af (for sent) at vi ikke har noget jeg kan bage runde bunde i. De skal være runde pga. special-lavet sukkerprint, der er hele pointen ved kagen.

Så jeg har købt en pakke med bunde men de er jo så tynde at jeg tvivler på om de kan klare fondanten? Ville det være en mulighed at bage en firkantet kage og så skære den til i stedet?

Det andet spørgsmål går på om jeg kan lave kage i aften og servere på onsdag? Der skal fløde i og fondant på, hvis det gør nogen forskel. Eller i det mindste lave den dagen før?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

Dot D

Nu er det nok lidt sent at svare, men... Du kan sagtens bage din kage nogle dage før, den skal bruges. Bare opbevar den i tætsluttende pose i køleskabet, så bliver den ikke ringere

Når du laver fyld, så er det tit enten bær, der er kogt op for at fjerne bakterier eller fløde - chokolade, der er smeltet sammen - altså varme cremer. Uanset om det er den ene eller den anden, så skal de stå på køl meget gerne fra dag til dag, da de er nemmest at piske op, når de er helt kolde = nærmest umuligt, hvis det ikke er helt afkølet.

Det vil sige, at din tidsramme er helt ok, som du har beskrevet den.

Du kan sagtens bage en firkantet og skære den rund, nu har du de runde bunde at skære efter

Jeg lægger gerne kagen sammen dagen inden, den skal spises, for så sætter den sig godt på køl. Du kan også sagtens pynte den dagen før, men også vente til selve dagen, hvis du har tid...

Håber du får lavet en fin og lækker kage

Anmeld

16. april 2014

fo82

Jeg tænker lidt - bag firkantede bunde og læg en tallerken omvendt og skær efter den? 

Og og lagkager er bare bedst når de har stået et døgns tid ;-)

Anmeld

16. april 2014

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Nu er det nok lidt sent at svare, men... Du kan sagtens bage din kage nogle dage før, den skal bruges. Bare opbevar den i tætsluttende pose i køleskabet, så bliver den ikke ringere

Når du laver fyld, så er det tit enten bær, der er kogt op for at fjerne bakterier eller fløde - chokolade, der er smeltet sammen - altså varme cremer. Uanset om det er den ene eller den anden, så skal de stå på køl meget gerne fra dag til dag, da de er nemmest at piske op, når de er helt kolde = nærmest umuligt, hvis det ikke er helt afkølet.

Det vil sige, at din tidsramme er helt ok, som du har beskrevet den.

Du kan sagtens bage en firkantet og skære den rund, nu har du de runde bunde at skære efter

Jeg lægger gerne kagen sammen dagen inden, den skal spises, for så sætter den sig godt på køl. Du kan også sagtens pynte den dagen før, men også vente til selve dagen, hvis du har tid...

Håber du får lavet en fin og lækker kage

Vi skal "heldigvis" lave endnu en kage til på lørdag så dit svar kan absolut sagtens bruges. Og såved jeg det da til en anden god gang

Tak for svar! (:

(Og kagen blev faktisk helt okay - omend ret skæv )

Anmeld

16. april 2014

Anonym trådstarter

fo82 skriver:

Jeg tænker lidt - bag firkantede bunde og læg en tallerken omvendt og skær efter den? 

Og og lagkager er bare bedst når de har stået et døgns tid ;-)

Absolut værd at prøve. Jeg fandt et rundt fad - ikke de mest perfekte bunde, men de gik

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.