Kontanthjælp-barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.157 visninger
11 svar
1 synes godt om
14. april 2014

Lotte14

En der ved hvad man får i kontanthjælp før skat når man er 25 år og er på barsel?
Jeg får nemlig 11712 før skat, men min veninde får 14..., synes det er mærkeligt at vi ikke får samme beløb.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

Mariekjellerup90

Charlotte89 skriver:

En der ved hvad man får i kontanthjælp før skat når man er 25 år og er på barsel?
Jeg får nemlig 11712 før skat, men min veninde får 14..., synes det er mærkeligt at vi ikke får samme beløb.

Tror jeg får 13900kr før skat  

Anmeld

14. april 2014

Lotte14

Mariekjellerup90 skriver:

Tror jeg får 13900kr før skat  

Hvorfor er der forskel? Er du 25?

Anmeld

14. april 2014

Noneother

Kan det have noget at gøre med at de gik på barsel før reformen, og du gik på barsel efter?

De tal du nævner minder nemlig meget om den gamle forsørgersats vs. den nye forsørgersats.

Alder er i øvrigt underordnet når du er forsørger.

Anmeld

14. april 2014

SandraXOXO

Charlotte89 skriver:

Har du en kæreste? For så er det måske den gensidige forsørgerpligt der spiller ind? Hvis han tjener over et vist beløb bliver man modregnet i sin kontanthjælp tror jeg.

Anmeld

14. april 2014

Lotte14

Noneother skriver:

Kan det have noget at gøre med at de gik på barsel før reformen, og du gik på barsel efter?

De tal du nævner minder nemlig meget om den gamle forsørgersats vs. den nye forsørgersats.

Alder er i øvrigt underordnet når du er forsørger.

Jeg var også på kontanthjælp før reformen. Vi er fuldstændig ens i vores situation - begge 25, stod som uddannelsesparat, enlige, termin samme måned :/

Anmeld

14. april 2014

Lotte14

SandraXOXO skriver:

Har du en kæreste? For så er det måske den gensidige forsørgerpligt der spiller ind? Hvis han tjener over et vist beløb bliver man modregnet i sin kontanthjælp tror jeg.

Nope, er enlig, og det samme er min veninde.

Anmeld

14. april 2014

TNBC

Charlotte89 skriver:

Nope, er enlig, og det samme er min veninde.

Så bør du nok ringe til kommunen, og se hvorfor der er så stor forskel på jeres beløb.

Anmeld

14. april 2014

Noneother

Charlotte89 skriver:

Jeg var også på kontanthjælp før reformen. Vi er fuldstændig ens i vores situation - begge 25, stod som uddannelsesparat, enlige, termin samme måned :/

Så er der nok ikke nogen bedre forklaring end at deres sagsbehandler ikke har fået sat deres ydelse ned endnu.

Problemet med den nye reform er at INGEN ved hvordan den fungerer. Ikke borgerne, ikke sagsbehandlerne, og slet ikke de virkelighedsfjerne politikere der har lavet den.

Derfor kan du få 3 forskellige svar på hvad du er berettiget til af 3 forskellige sagsbehandlere.

Det er såmen nok bare det der er sket. -og du trak det korte strå.

Anmeld

14. april 2014

Lotte14

Noneother skriver:

Så er der nok ikke nogen bedre forklaring end at deres sagsbehandler ikke har fået sat deres ydelse ned endnu.

Problemet med den nye reform er at INGEN ved hvordan den fungerer. Ikke borgerne, ikke sagsbehandlerne, og slet ikke de virkelighedsfjerne politikere der har lavet den.

Derfor kan du få 3 forskellige svar på hvad du er berettiget til af 3 forskellige sagsbehandlere.

Det er såmen nok bare det der er sket. -og du trak det korte strå.

Må prøve at kontakte Kommunen i morgen og høre hvad de siger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.