Købe fondant eller lave selv. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.248 visninger
12 svar
4 synes godt om
14. april 2014

EnSødMor

Hej bagekvinder.  

Jeg skal igang med et større kageprojekt til en konfirmation.  

Kan det bedst betale sig at købe fondant færdiglavet, eller skal jeg lave min egen MFF, ud af smukfiduser? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

fo82

Hvad er smukfiduser? :-D :-D 

Jeg må indrømme at jeg nok havde købt færdiglavet - især efter at jeg har prøvet at lave hjemmelavede flødeboller = totalt klistret køkken :-P 

Anmeld

14. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu laver jeg ik selv de store kageprojekter, men når jeg laver kager med fondant, laver jeg det selv! Det er super nemt og meget billiger. 

Jeg bruger opskriften inde fra kageklubben. Vh stine

Anmeld

14. april 2014

Krussedulle

EnSødMor skriver:

Hej bagekvinder.  

Kan det bedst betale sig at købe fondant færdiglavet, eller skal jeg lave min egen MFF, ud af smukfiduser? 

Bruger købefondant fra Kræmmerhus, den er god og nem at at arbejde med, og kan rulles meget tyndt ud

Anmeld

14. april 2014

serinasmor

EnSødMor skriver:

Hej bagekvinder.  

Jeg har kun lavet 2 fondantkager - men jeg vil sige at det kommer helt an på hvilke farver du skal bruge... Den sorte fik jeg at vide er meget svær at lave selv - og vil gerne give dem ret .. den købte jeg .. De fleste andre farver kan laves med frugtfarve

Anmeld

14. april 2014

ano14316

Hej bagekvinder.  

Jeg køber fondant til at lave pynt af.. men jeg overtrækket altid -eller næsten ihvertfald, i mmf... Det smager meget bedre, er billigere og dejlig nemt at rulle ud når det er frisklavet.. Og så spare man utrolig meget farve når man tilsætter det under tilberedning i forhold til når man ælter der i færdig hvid fondant.. 

Bruger denne opskrift:
15 skumfiduser
2spsk neutral olie
2 spsk vand

Flormelis

Det er det der fungere bedst for mig..

Anmeld

14. april 2014

ano14316

serinasmor skriver:

Jeg har kun lavet 2 fondantkager - men jeg vil sige at det kommer helt an på hvilke farver du skal bruge... Den sorte fik jeg at vide er meget svær at lave selv - og vil gerne give dem ret .. den købte jeg .. De fleste andre farver kan laves med frugtfarve

Det er egentlig sjovt at du har fået det at vide, jeg synes jeg får en bedre sort når jeg laver den selv i forhold til at ælte sort farve i købefondanten..

Tricket for at få klare stærke farver i købefondanten er at når farven er æltet ind, skyller man hænderne i vand og ryster så meget vand af som muligt og så ælter den fugt der hænger ved ind i fondanten...

Er fondanten blevet for tør kan man smøre hænderne ind i olie og ælte der ind..

Anmeld

9. september 2014

Blikfang.com

Jeg er kun lige startet med at prøve at lave det selv og jeg er meget positiv over hvordan det er blevet. Jeg synes det tager lang tid men produktet er så meget bedre end jeg har kunne købe mig til. Jeg har prøvet mig lidt frem og jeg tror ikke jeg kommer til at købe det i en butik nogensinde mere.

Anmeld

9. september 2014

ano14316

Blikfang.com skriver:

Jeg er kun lige startet med at prøve at lave det selv og jeg er meget positiv over hvordan det er blevet. Jeg synes det tager lang tid men produktet er så meget bedre end jeg har kunne købe mig til. Jeg har prøvet mig lidt frem og jeg tror ikke jeg kommer til at købe det i en butik nogensinde mere.

Hvad er det du synes der tager lang tid?
Synes da ikke det tager mange øjeblikke..
Synes det værste er rengøring efter det hehe...

Hvilken opskrift bruger du?

Anmeld

9. september 2014

LinLin

Jeg køber det Hvide og farver det så selv med pastafarver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.