Opstart til fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.435 visninger
10 svar
7 synes godt om
13. april 2014

Mariekjellerup90

Hvordan startede jeres fødsel ?  

min startede om søndagen med mens smerter i lænden også gik det om til underlivet, om mandagen. Veer startede tirsdag også fødte jeg hende tirsdag aften kl 21.06 en dejlig fødsel. Jeg har termin med lillebror den 25 april, så er ved at være rigtig spændt på hvordan det kommer til at gå. Fødte i uge 39+4 med Emma  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2014

Aabye

I min første graviditet startede fødslen med veer... De kom stille og roligt, og blev så hyppigere og mere smertefulde.. Den fødsel tog 4 timer og 50 min fra første ve.

Anden gang gik vandet, og så skete der ellers ikke mere før 12 timer senere.. Der fik jeg veer på fuld skrald. Og fra første ve tog fødslen 1 time og 20 minutter..

Begge fødsler var for mit vedkomne drømme scenarier.. Jeg nåede kun lige på sygehuset begge gange. Fik intet smertestillende eller noget som helst..

Anmeld

13. april 2014

Katia Juul Skovgaard

Mariekjellerup90 skriver:

Hvordan startede jeres fødsel ?  

min startede om søndagen med mens smerter i lænden også gik det om til underlivet, om mandagen. Veer startede tirsdag også fødte jeg hende tirsdag aften kl 21.06 en dejlig fødsel. Jeg har termin med lillebror den 25 april, så er ved at være rigtig spændt på hvordan det kommer til at gå. Fødte i uge 39+4 med Emma  

Vandet gik mandag aften kl 21 da jeg var i bad.. Mens-smerter omkring kl 23, vågner kl 03 ved at det niver fortil og trykker bagtil.

Ind på FG kl 09.30 tirsdag, 3 veer i timen- rimelig fesent :/

Ve-drop, bækkenløsning, bi-stik (AV!!!), epi, ventetid, ventetid, ventetid.. 

Party kl 04.49 onsdag morgen/nat.. 32 timer fra start til slut, den fedeste oplevelse nogensinde omend en anelse lang

Startede 39+5 og fødte 40+0

Anmeld

13. april 2014

LinLin

1. Startede med vandafgang 37+6 - kl 5.35... Jeg havde ikke haft optakt til noget som helst og skulle faktisk have været i biografen kl 14 den dag veerne startede små tre timer senere. Vi tog på Skejby kl 11 og David blev født 17.10.

2. Startede med allerførste ve kl 5.30 - lige på terminen (så 40+0 j Kl. 7.15 blev storebror kørt i bhv og 7.45 var vi på vej mod sygehuset, da der var 3-5 minutter imellem... Adam blev født 10.05.

Anmeld

13. april 2014

Mariekjellerup90

LinLin skriver:

1. Startede med vandafgang 37+6 - kl 5.35... Jeg havde ikke haft optakt til noget som helst og skulle faktisk have været i biografen kl 14 den dag veerne startede små tre timer senere. Vi tog på Skejby kl 11 og David blev født 17.10.

2. Startede med allerførste ve kl 5.30 - lige på terminen (så 40+0 j Kl. 7.15 blev storebror kørt i bhv og 7.45 var vi på vej mod sygehuset, da der var 3-5 minutter imellem... Adam blev født 10.05.

Det lyder til at have været nogle fantastiske fødsel  

Anmeld

13. april 2014

De3Guldklumper

Fødsel et startede med plukveer om morgenen. Kl 13.10 gik vandet og veerne startede i samme sekund. Hun er født 15.30

Anden fødsel startede med spontan vandafgang kl 23.40. Kl 00.00 startede veerne og han er født kl 02.04

Trejde fødsel startede med meget milde plukveer omkring kl 7.15( jeg var meget i tvivl om det var gang i noget ) men pga to hurtige fødsler tog på fødegangen bare for en sikkerhedsskyld. Omkring kl 8.30 begynder de så småt at nive mere til og hun er født kl 11.14

Anmeld

13. april 2014

LinLin

Mariekjellerup90 skriver:

Det lyder til at have været nogle fantastiske fødsel  

Jeg klager ikke anden gang var værst - der var veerne ret slemme, men den gik jo så også noget hurtigere....

Anmeld

13. april 2014

Mettefpigen

Startede ved plukveer kl 1830 fredag aften som blev strammere og strammere kl 01 var de rigtig slemme og da var der ca 4 min imellem også kørte vi på sygehuset... kl 0520 blev Lukas født :-) 38+1 :-)

Anmeld

13. april 2014

Mariekjellerup90

LinLin skriver:

Jeg klager ikke anden gang var værst - der var veerne ret slemme, men den gik jo så også noget hurtigere....

Nej forstår jeg godt  

håber også min kommende fødsel kommer til at gå godt og hurtig  

Anmeld

13. april 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Min baby ville bare ikke ud, jordemoder ville lave hindeløsning men nix bix :-) 

Sat i gang 41 + 4 om morgenen, fik de første veer 41 + 5 sent eftermiddag, og fødte 42 + 0 om natten en fødsel på 34 timer. Hård men okay fødsel, dog lidt medtaget baby og mor..:-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.