Gode ideer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mor i Aarhus skriver:

Så synes jeg, du skal give ham et klap på skulderen og fortælle ham at det er helt ok. Så vidt, jeg kan forstå, er det helt nyt - og et stort ansvar for ham. Jeg synes, det er synd, at han bebrejder sig selv så meget for en forholds lille fejl. Der skal være plads til fejl, hvilket han sikkert har lært af... 

Jeg ved godt, at 250,- kan være mange penge i et lille budget, men jeg vil nu alligevel mene, at det ikke er en katastrofe. 

Jeg ved også godt, at jeg ikke svarer direkte på dit spørgsmål. Men jeg tror, det er svært at finde et system, der aldrig kan gå kludder i. 

Har jeg også prøve at sige til ham

Som sagt der er penge til at dække det underskud uden det gør noget

Var mere for at høre hvad andre gjorde for at se om der var andre alternativer til det vi foreløbigt havde prøvet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

Wampires

Fuglemor skriver:

Vi har en budget hvor alle udgifter ryger over på. Det der står tilbage er til mad og diverse.

Vi hæver ikke penge ud, men laver madplan og kigger efter tilbud og kører så efter det. Og for os kan det altså også stadig smutte med at der mangler lidt penge eller der er brugt penge på noget man ikke skulle. Vi er kun mennesker og alle kan lave fejl. Det er bare op på hesten igen. vi tjekker dog beløbene på netbank. Jeg kunne ikke holde styr på kvitteringerne. Så manglede der en nogen gange osv. Så det opgave jeg 

Har prøvet det med madplan...

Duer bare ikke...

ender altid med at så kan vi ikke spise det den dag jeg har sat på af en eller anden årsag og så ryger det hele og jeg står alligevel og skal finde ud af aftensmaden i sidste øjeblik for den pågældende aften...

Vi handler bestemte steder med bestemte ting og til bestemte tilbud

Det er også via netbank at jeg opdagede at han manglede de der 250 kr i hans regnskab og have beløb der ikke passede nogen steder henne i hans bog

Anmeld

14. april 2014

Wampires

Leneur skriver:

Hæv alle pengene og fordel dem i kuverter med de uger der er i måneden og smid kvitteringerne deri med det samme også. De penge der evt er tilbage fra ugen, lægges over i næste kuvert. Når måneden er slut, så smid dem i pengekrukken. Elsker min pengekrukke, da det er en ekstra opsparing for mig og de må kun bruges på noget sjovt, Feks vores ferie og der går da lidt sport i at finde alle de gode tilbud, så der er flere til det sjove...

Det var lidt det vi gjorde først, dog uden kuverter

vi hævede alt det vi havde til mad og så delte vi det op i 5 bunker...

1 for hver uge og en bunke til tilbudspengene...

tilbudspengebunken var ikke særlig stor, men meningen var så at det resterende for hver uge skulle liges oven i den bunke...

og det fungerede faktisk...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.