Har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2014

Pikku Myy

Det sker der ikke noget ved. Der sket jo heller ikke noget ved at gå og spritte hænder osv. 

Det var jeg nemlig også bekymret for. Jeg har lige afsluttet et 10 ugers praktikforløb på sygehuset, og der spritter vi jo hænder KONSTANT. MEN.. Det sker der ikke noget ved.  

Der er meget stor forskel på alkohol, som man fx bruger til at spritte hænderne af i, og acetone. Acetone er et organisk opløsningsmiddel.

Da jeg var i laboratoriet på organisk kemi, arbejde vi i stinkskab med handsker når vi håndterede acetone ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tror ikke Neglelak er dét du skal være varsom med, men derimod neglelakfjerneren/acetone! Det stinker grusomt meget, og det kan ikk undgå at komme på huden når du bruger det, så det kommer både ned i de åbne porer i huden, og ind i kroppen via indånding. 

Hvis du synes det er meget nødvendigt ville jeg som minimum købe en acetonefri fjerner. Men! Jeg ved så ikk hvad de er lavet af istedet for, så måske er det ligeså giftigt, det er det jo nok når det er opløsningsmiddel.  

Anmeld

13. april 2014

Isabella_mor

Pikku Myy skriver:

Der er meget stor forskel på alkohol, som man fx bruger til at spritte hænderne af i, og acetone. Acetone er et organisk opløsningsmiddel.

Da jeg var i laboratoriet på organisk kemi, arbejde vi i stinkskab med handsker når vi håndterede acetone ...

Men er den slags acetone ikke stærkere end det man fjerner neglelak med.?? Man kan jo også vælge at fjerne neglelak med husholdningssprit i stedet for acetone!!! 

Anmeld

13. april 2014

Mitlivsommooor

Anonym skriver:

Lagt neglelak på under graviditeten?

samt fjernet det igen med acetone?

sker der noget ved at man har gjort det 2-3 gange under hele graviditeten?

Jeg har overhovedet ikke brugt neglelak i min graviditet!

Synes ikke det hører sig til når man er gravid og har samme holdning til hårfarvning, hårlak, osv.

Anmeld

13. april 2014

Pige2009

Anonym skriver:

Lagt neglelak på under graviditeten?

samt fjernet det igen med acetone?

sker der noget ved at man har gjort det 2-3 gange under hele graviditeten?

Med måde er nu alting godt Jeg tror ikke, du skal bekymre dig om sådan nogle småting

Anmeld

13. april 2014

Pikku Myy

Isabella_mor skriver:

Men er den slags acetone ikke stærkere end det man fjerner neglelak med.?? Man kan jo også vælge at fjerne neglelak med husholdningssprit i stedet for acetone!!! 

Jo, jeg er ret sikker på at vi brugte ren acetone, men jeg tror nu også at neglelakfjerner primært består af acetone. Mit eksempel var for at illustrere at acetone faktisk er et kemikalie, som dem der arbejder med det, har stor respekt for. Der er jo ikke nogen (heller ikke i et laboratorium) der tager handsker på hver eneste gang de skal afspritte en overflade.

http://www.danskmetal.dk/Loen%20og%20arbejdsforhold/Arbejdsmiljoe/Kemi/Acetone.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.