Hvornår bør man reagere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
10 svar
1 synes godt om
12. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

På mindre aktiv baby?

Jeg er 29+5 og plejer at mærke lillepigen rigtig meget i løbet af dagen. De sidste 2 dage synes jeg godt nok hun har været noget stille i det. 
Det er ikke sådan at jeg ikke mærker hende, for det gør jeg, men hun plejer at have nogle rimelig kraftige bevægelser, og har både igår og idag været meget mere "bild" og stille bevægelser. 

Det er ikke fordi jeg har været meget aktiv, og derfor bare ikke har kunne mærke ordenligt efter, da jeg bare har været hjemme og slappe af. 

Som udgangspunkt tænker jeg at jeg jo rent faktisk  har mærket hende og derfor ikke behøver at være nervøs. Men jeg undrer mig altså noget over denne pludselige ændring i aktivitetsniveauet. 

Er der nogen der har nogle gode råd, eller erfaringer de vil dele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2014

modesty

TanyaGR skriver:

På mindre aktiv baby?

Jeg er 29+5 og plejer at mærke lillepigen rigtig meget i løbet af dagen. De sidste 2 dage synes jeg godt nok hun har været noget stille i det. 
Det er ikke sådan at jeg ikke mærker hende, for det gør jeg, men hun plejer at have nogle rimelig kraftige bevægelser, og har både igår og idag været meget mere "bild" og stille bevægelser. 

Det er ikke fordi jeg har været meget aktiv, og derfor bare ikke har kunne mærke ordenligt efter, da jeg bare har været hjemme og slappe af. 

Som udgangspunkt tænker jeg at jeg jo rent faktisk  har mærket hende og derfor ikke behøver at være nervøs. Men jeg undrer mig altså noget over denne pludselige ændring i aktivitetsniveauet. 

Er der nogen der har nogle gode råd, eller erfaringer de vil dele?

Jo større baby bliver, jo mindre plads er der at bevæge sig på og derfor bliver bevægelserne langsommere og mere flydende. Det er helt normalt.

Anmeld

12. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Så længe du ikk er i tvivl om at du mærker hende, så ville jeg ikk være bekymret jo større de bliver, jo mindre plads har de at bokse på så det vil blive mere bløde bevægelser der "skurer" rundt derinde i sidste trimester, fremfor de der deciderede spark og puf.  kan også være at din mave tager et ordenligt ryk om et par dage, og hun så igen har lidt plads at boltre sig på

Men, hvis du alligevel bliver nervøs skal du ALTID bare ringe til fg!

Anmeld

12. april 2014

os2

Har du prøvet at drikke et glas koldt vand og ligge dig på sofaen og hvile ?

Det anbefaler min jordemoder hvis man kommer i tvivl ...

Anmeld

12. april 2014

MamaGulloev

modesty skriver:

Jo større baby bliver, jo mindre plads er der at bevæge sig på og derfor bliver bevægelserne langsommere og mere flydende. Det er helt normalt.

Tak for svar

- Er det også normalt at det sker fra den ene dag til den anden?

Anmeld

12. april 2014

modesty

Tak for svar

- Er det også normalt at det sker fra den ene dag til den anden?

Det skal jeg ikke kunne svare på, men jeg husker tydeligt at der var dage hvor bebs var super aktiv og dage hvor det nærmest virkede som om han sov hele tiden.

Så længe der er aktivitet, ville jeg ikke være bekymret.

Anmeld

12. april 2014

MamaGulloev

Mor11 skriver:

Så længe du ikk er i tvivl om at du mærker hende, så ville jeg ikk være bekymret jo større de bliver, jo mindre plads har de at bokse på så det vil blive mere bløde bevægelser der "skurer" rundt derinde i sidste trimester, fremfor de der deciderede spark og puf.  kan også være at din mave tager et ordenligt ryk om et par dage, og hun så igen har lidt plads at boltre sig på

Men, hvis du alligevel bliver nervøs skal du ALTID bare ringe til fg!

Tusind tak for dit svar!

- Så det er også normalt at de går fra meget aktiv til lidt mindre aktiv fra den ene dag til den anden?

Som sagt er jeg ikke decideret nervøs, havde bare brug for lige at blive bekræftet i at det ikke er helt hen i vejret det jeg har gang i

Anmeld

12. april 2014

L&V

Hun ka jo vende på en anden måde end hun plejer også vil følelsen være en anden. Så længe du mærker hende ville jeg ik bekymre mig

Anmeld

12. april 2014

Carina:-)

Markant ændring skal man altid reagere på.

Baby kan have vendt sig,den sover måske Men den kan også have problemer.

Hvis den har problemer vil det være energien på bevægelser den starter med at spare på.

Din baby er så stor nu at den kan klare sig hvis det skulle blive aktuelt,så jeg ville slet ikke være i tvivl om at give fg et kald. 

Better safe than sorry.  

Anmeld

12. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
TanyaGR skriver:

Tusind tak for dit svar!

- Så det er også normalt at de går fra meget aktiv til lidt mindre aktiv fra den ene dag til den anden?

Som sagt er jeg ikke decideret nervøs, havde bare brug for lige at blive bekræftet i at det ikke er helt hen i vejret det jeg har gang i

Ja det tror jeg bestemt. Kan også være at hun har lagt sig en smule anderledes over natten jo. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.