Hovedet ned - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.936 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. april 2014

Papillon

Hvornår fik I at vide, at nu stod baby på hovedet?

Bonusspørgsmål: Hvad er forkortelserne for de forskellige fosterstillinger? Kender kun til UK, og har ikke kunnet finde de andre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

1234rj

Papillon skriver:

Bonusspørgsmål: Hvad er forkortelserne for de forskellige fosterstillinger? Kender kun til UK, og har ikke kunnet finde de andre.

I uge 33 :-)

Anmeld

10. april 2014

E.J.mor.

Papillon skriver:

uge 36 og jeg er flergangsfødende

Anmeld

10. april 2014

elskeratværemor

Uge 29 hvor jordmoder sagde han næsten stod fast... :-) nu må vi se om hun har ret  til næste konsultation :')

Anmeld

10. april 2014

Enskønhed14

Jeg fik at vide da jeg var 25+3 at den lille lå med hovedet ned  

SR = hovedet strå 

HS = hovede stilling 

HR = hovede rok (hovedet ikke er fast) 

HF = hovede fast 

det er de betegnelser min jordmoder har brugt  

Anmeld

10. april 2014

Mor Christa

1. graviditet stod han fast hele tiden, fra da de kunne mærke ham ude på maven ..
Denne gang står hun stadig ikke med hovedet nedad, og jeg er 35+0 på lørdag  Meh.. Hendes hovede ligger i højre side lige under ribbenet, og har gjort det siden vi kunne mærke hende ude på maven.. Hun rykker sig ikke! Suk.. 
Så krydser fingre for at hun snart får vendt sig!

Anmeld

10. april 2014

JH12

Jeg fik afvide hun vendte med hovedet nedad allerede fra uge 22og gjorde det reste af graviditeten. Hvilket passet med alle de spark i ribbene

Anmeld

10. april 2014

Papillon

Tak for alle svarene Hvis der er flere, der vil svare, skal I være velkomne!

Jeg spørger, fordi hun lå med hovedet opad ved jordemoderen i uge 27+5. Siden har jeg været opmærksom på, hvor bevægelserne er, og det føles umiddelbart ikke som om, hun har vendt sig. Så jeg er lidt spændt på, hvornår hun (forhåbentlig) gør det

Anmeld

10. april 2014

Sara.

I mine to forrige graviditeter har de fra uge 28 lagt med hovedet ned. Mit andet barn lå ikke fast med hovedet dog.

Nu er jeg 33 uger henne og baby vender i UK stilling. Har hun gjort til scanning uge 24, jordemoder uge 28, scanning uge 30, læge uge 32. Og nu må vi se når jeg skal til scanning uge 34.

Har læst noget om at omkring uge 28 vender 25% af babyer den "forkerte" vej. Til termin er det 3-4%.

Anmeld

10. april 2014

LMX

Min har ligget på tværs hele vejen igennem og først igår 38+1 vendte hun sig med hovedet ned. Dog ligger hun ikke dybt så hun kan egentlig godt vende sig forkert igen hvis hun vil. 

Det er barn nr 4 så det er helt normalt at baby ikke står fast før helt til sidst. Faktisk stod barn nr 3 først fast da jeg kom i fødsel og vandet gik...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.