Lysfølsomhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.500 visninger
4 svar
0 synes godt om
10. april 2014

*Mor Til Albert*

Er der andre der har oplevet, at være følsom overfor lys? Jeg trækker tit gardinerne for, også selvom at det er overskyet udenfor. Jeg føler at jeg er nød til at knibe øjnene sammen mere end jeg plejer og jeg kører også med solbriller på trods af, at det er overskyet, men stadig lyst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

Anitta Kristiansen

Jeg var meget en gang men ikke så slemt mere. Jeg fik let hovedpine.
Min kæreste hader at der er rullet for og ruller op som det første om morgen. Så her er det blevet vane at der er lyst. Så tror meget af det var tilvænding her. Mine forældre havde altid rullet for så var jo vane at der var lidt mørkere. Nu er det ikke et problem kun de dage hvor solen står meget på, så er jeg ikke så glad for det. Men nøjes med at bruge solbriller når solen står højt og er mest ubehageligt.

Anmeld

10. april 2014

MomInTheMaking

HFB skriver:

Er der andre der har oplevet, at være følsom overfor lys? Jeg trækker tit gardinerne for, også selvom at det er overskyet udenfor. Jeg føler at jeg er nød til at knibe øjnene sammen mere end jeg plejer og jeg kører også med solbriller på trods af, at det er overskyet, men stadig lyst.

Jeg er lysfølsom.. Men jeg er født sådan. (Taktil skyhed og HSP). Det kan være rigtig ubehageligt.
Men hvis det er noget der er kommet med tiden, vil jeg anbefale dig at tage til øjenlæge, da det kan være optræk til en lang række 'sygdomme' i øjet, som forkalkning, stær osv.
Det var i hvert fald derfor jeg blev tjekket dengang, bare for at være sikker, men jeg er 'heldigvis' bare sensitiv. XD

Anmeld

10. april 2014

A.n.onym.

Har prøvet det sidst i min graviditet - det kom pludseligt og skyldtes en urinvejsinfektion 

Anmeld

12. april 2014

Sarah-Sophie

Ja også i den grad...

Jeg lå i sengen ca 2 mdr hvor jeg ikke engang kunne tåle at se tv eller være på nettet og med mørklægningsgardiner for.. mig der ellers elsker lys

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.