Skal jeg søge om enlig SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

500 visninger
5 svar
2 synes godt om
10. april 2014

Anonym trådstarter

Sagen er den, at min kæreste endelig har fået købt sin drømmegård. (det er ikke købt fælles, da det er erhverv)
Gården ligger i en anden landsdel end hvor vi bor nu.
Jeg er studerende, med et år tilbage på skolebænken, inden jeg skal i praktik (jeg leder efter praktik plads i samme landsdel som gården ligger)
Han flytter derover om en måned, mens jeg bliver her med vores dreng på to år, indtil skolen er færdig.

Mit spørgsmål er: skal/kan jeg søge SU som enlig forsørger når han er flytter?
Vi er jo stadig kærester, men han flytter jo derover. Både adresse mæssigt og penge mæssigt.
Vi har valgt at han skal bruge sine penge der, og jeg mine her hvor jeg bor.

Så hvad er mine muligheder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

Francisca

Anonym skriver:

Sagen er den, at min kæreste endelig har fået købt sin drømmegård. (det er ikke købt fælles, da det er erhverv)
Gården ligger i en anden landsdel end hvor vi bor nu.
Jeg er studerende, med et år tilbage på skolebænken, inden jeg skal i praktik (jeg leder efter praktik plads i samme landsdel som gården ligger)
Han flytter derover om en måned, mens jeg bliver her med vores dreng på to år, indtil skolen er færdig.

Mit spørgsmål er: skal/kan jeg søge SU som enlig forsørger når han er flytter?
Vi er jo stadig kærester, men han flytter jo derover. Både adresse mæssigt og penge mæssigt.
Vi har valgt at han skal bruge sine penge der, og jeg mine her hvor jeg bor.

Så hvad er mine muligheder?

Jeg vil sige ja. For i bor jo ikke sammen mere når han er flyttet. I skal jo bare overholde de regler der er for enlige også der ingen problemer.

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

Francisca skriver: