Kontanthjælpsregler - HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

909 visninger
9 svar
1 synes godt om
9. april 2014

Allornothing

Hejsa.

Jeg søger en der er garvet, i de nye regler ang. Forsørgerpligt og kontanthjælp som ung gravid! :-)

Jeg står i den lykkelige situation, at jeg er gravid med termin 2/11.
Status er jobmæssigt, at jeg er ansat i en bar/restaurant - timelønnet. Altså, er de ikke forpligtede til
At betale min barsel.

Oveni købet står jeg til fyring, når det kommer frem med graviditeten. (Nej det må de ikke, men den her branche er lidt anderledes hvad angår de regler. Jeg har desværre ingen kontrakt :-( )

Desværre er det allerede nu 10+3 ret svært at skjule, pga mave samt opkast - og jeg er nok desværre nødt til at melde det ud på jobbet ved månedens afslutning.

Jeg starter fjernstudie op, med SU selvfølgelig - D 1/8, så det drejer sig derfor om to måneder (1/6 og 1/7) hvor jeg ingen indkomst har.

Jeg er 22 år gammel, og kan simpelthen ikke finde de regler nogen steder :-( min kæreste tjener ca 25-30.000 om måneden før skat. Hvordan er det nu det er?

På forhånd MANGE knus og tak for hjælpen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

Sandratoft

Allornothing skriver:

Hejsa.

Jeg søger en der er garvet, i de nye regler ang. Forsørgerpligt og kontanthjælp som ung gravid! :-)

Jeg står i den lykkelige situation, at jeg er gravid med termin 2/11.
Status er jobmæssigt, at jeg er ansat i en bar/restaurant - timelønnet. Altså, er de ikke forpligtede til
At betale min barsel.

Oveni købet står jeg til fyring, når det kommer frem med graviditeten. (Nej det må de ikke, men den her branche er lidt anderledes hvad angår de regler. Jeg har desværre ingen kontrakt :-( )

Desværre er det allerede nu 10+3 ret svært at skjule, pga mave samt opkast - og jeg er nok desværre nødt til at melde det ud på jobbet ved månedens afslutning.

Jeg starter fjernstudie op, med SU selvfølgelig - D 1/8, så det drejer sig derfor om to måneder (1/6 og 1/7) hvor jeg ingen indkomst har.

Jeg er 22 år gammel, og kan simpelthen ikke finde de regler nogen steder :-( min kæreste tjener ca 25-30.000 om måneden før skat. Hvordan er det nu det er?

På forhånd MANGE knus og tak for hjælpen.

Hvad jeg lige har forstået af det hele, så tror jeg ikke du kan få tidsbegrænset kontanthjælp når du skal begynde på et studie til 1. august. Måske kan du søge om en engansydelse?

Tænker at det er de samme regler der gælder for andre studerende som står uden indkomst sommeren over, mellem to uddannelser. 

Anmeld

9. april 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Du kan ikke få kontanthjælp, når du er optaget på studie efter sommerferien. Desværre. Måske kan du søge om engangsydelse, men du kan ikke få kontanthjælp (i dit tilfælde uddannelseshjælp). 

Anmeld

9. april 2014

SandraXOXO

Bor du sammen med din kæreste? For så må i jo bare acceptere at han lige må betale alt de to mdr du står uden indtægt. For jeg er næsten helt sikker på du ikke kan få noget fra kommunen når du står og skal starte uddannelse. Hvis du bor alene, og har to mdr uden indtægt, tror du så ikke banken kan hjælpe lidt?

Anmeld

9. april 2014

Allornothing

SandraXOXO skriver:

Bor du sammen med din kæreste? For så må i jo bare acceptere at han lige må betale alt de to mdr du står uden indtægt. For jeg er næsten helt sikker på du ikke kan få noget fra kommunen når du står og skal starte uddannelse. Hvis du bor alene, og har to mdr uden indtægt, tror du så ikke banken kan hjælpe lidt?

Min kæreste betaler af på boliglånet i en sådan grad, at der ikke er råd til at jeg er uden indkomst desværre

Tak for jeres indput. Enkeltydelse er måske svaret!

Anmeld

9. april 2014

livhemdrup

Det er bund ulovligt at du ingen kontrakt har

Anmeld

9. april 2014

Sandratoft

Allornothing skriver:

Min kæreste betaler af på boliglånet i en sådan grad, at der ikke er råd til at jeg er uden indkomst desværre

Hvis du først har termin i november, kan du så ikke arbejde til og med juni måned? Der vil du kun være i fjerde måned ca, og er ikke besværet af graviditeten? Tror også det bliver svært at få en enkeltydelse når du skal igang med uddannelse. Enkeltydelser gives oftest til uforudsete akutte udgifter, og det kan man jo ikke kalde din

Eller som en anden skriver, prøv at kontakte din bank og se om du kan få et lån eller en kassekredit

Anmeld

9. april 2014

SandraXOXO

Allornothing skriver:

Så vidt jeg ved er det ikke muligt at få en enkeltydelse hvis man har vidst i forvejen at det ville ske. Og de gennemroder hele ens økonomi og siger ting som - din telefonregning er for dyr, fitness er ikke nødvendigt, opsparing og akasse er ikke vigtigt, i må betale mindre af på jeres lån osv. Det er ikke for at ta modet fra dig. Men, synes ikke du bare skal regne med at kunne få hjælp. For det er langt fra alle der bare lige kan få en enkeltydelse. Specielt med din kærestes forholdsvise høje løn før skat. Kan banken ikke hjælpe jer hvis i forklare dem situationen?

Anmeld

9. april 2014

CharlotteA

I så fald kan du heller ikke få kontanthjælp hvis du ejer hus eller har en opsparing på over 10.000 kr. Derudover vil jeg os sige du ikke må være ansat uden kontrakt og man må heller ikke fyre nogle når man er gravid.

Anmeld

9. april 2014

Carina:-)

CharlotteA skriver:

I så fald kan du heller ikke få kontanthjælp hvis du ejer hus eller har en opsparing på over 10.000 kr. Derudover vil jeg os sige du ikke må være ansat uden kontrakt og man må heller ikke fyre nogle når man er gravid.

Man må gerne fyre gravide ,man må bare ikke fyre FORDI de er gravide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.