Min sygehustaske skal indeholde..... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

638 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. april 2014

Sisse Vinther

Ja, for pokker da.  Nu har jeg længe været klar til at baby skulle komme, men render pt. rundt som en forvirret høne med veer og er lige kommet i tanke om at jeg skal sgu da også pakke til mig selv.

Toiletpapir (det er blødere)
Hårbørste og shampoo
Tandbørste
Mormor-trusser

Hvad mere skal jeg pakke? Har ingen løse bukser, heller ikke ventebukser, for dem har jeg ikke kunnet passe i en måneds tid nu.

Hep hep, en der er hurtig og kan komme med et fiks liste?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Sisse Vinther skriver:

Ja, for pokker da.  Nu har jeg længe været klar til at baby skulle komme, men render pt. rundt som en forvirret høne med veer og er lige kommet i tanke om at jeg skal sgu da også pakke til mig selv.

Hårbørste og shampoo
Tandbørste
Mormor-trusser

Hvad mere skal jeg pakke? Har ingen løse bukser, heller ikke ventebukser, for dem har jeg ikke kunnet passe i en måneds tid nu.

Jeg fandt en liste da jeg læste lidt om det fødeafsnit jeg skulle føde.  På deres egen hjemmeside der havde de en meget fin liste over hvad de rådede mig til. Prøv at søge på dit fødested og se om de har en.

God fødsel!

Anmeld

9. april 2014

Sisse Vinther

SDD skriver:

Jeg fandt en liste da jeg læste lidt om det fødeafsnit jeg skulle føde.  På deres egen hjemmeside der havde de en meget fin liste over hvad de rådede mig til. Prøv at søge på dit fødested og se om de har en.

God fødsel!

tusind tak!

Anmeld

9. april 2014

Kit

KAMERA !!! husk at tjekke batteriet og memorykort
Ekstra t-shirts til far, hvis I skal være der nogle dage
Læbepomade
Hårelastikker
Mobil+oplader

Bare nogle hurtige input.

Rigtig god fødsel - glæder mig til en update

Anmeld

9. april 2014

LEJ

Sisse Vinther skriver:

Hårbørste og shampoo
Tandbørste
Mormor-trusser

Nu har jeg ikke selv prøvet at føde i nu, men synes flere gange at have læst, det også er en god ide at have:

klipklapper 

snacks og noget at drikke 

madpakke til far (eller penge til kantinen, den har bare ikke åbnet i døgndrift) 

evt en morgenkåbe

kamera +oplader

mobil oplader

amme bh og indlæg

Anmeld

9. april 2014

Clisolka

Sisse Vinther skriver:

Hårbørste og shampoo
Tandbørste
Mormor-trusser

Amme-bh

Bind

Ammeindlæg

Klip-klappere 

Kamera er et must + oplader (hvis ikke i bruger mobilen + oplader til den også)

Snacks - hvis ikke i når at få købt noget inden kantinen evt. lukker 

Hårelastikker

Det var lige det jeg kunne komme i tanke om. 

Hvad med evt. et par joggingbukser? Jeg havde hugget kærestens med og gik rundt i på barselsgangen 

Anmeld

9. april 2014

Morigen

Sisse Vinther skriver:

Hårbørste og shampoo
Tandbørste
Mormor-trusser

Tøj til den lille 

en sut

Barnets bog, hvis du har en og der er nogle gæster der skal skrive i den

tøj som du gerne vil have på når du skal hjem

tandbørste og tandpasta

evt. store bind ( hvis du bliver sendt hjem hurtigt )

Måske en babydyne, hvis du vil bruge din egen, (sygehuset har også)

Anmeld

9. april 2014

modesty

Hårbørste og shampoo
Tandbørste
Mormor-trusser

Ja, jeg ville så have skrevet løse bukser, men den går vist ikke.  Måske en kjole? Du har ikke lyst til at have almindelige bukser på efter fødslen.

Hjemmesko eller varme, uldne sokker. Det er ikke fedt at gå rundt på hospitalsgulv i strømper.

Snacks! Både til under fødslen og bagefter - maden på hospitalet er ikke god. Jeg havde:

brikjuice

figenstænger

frugt

salamistænger

rugbrød

Ellers har de andre skrevet hvad der er nødvendigt.

Anmeld

9. april 2014

Karina84

Ro paa, sygehuset har alt hvad du skal bruge, især hvis i skal overnatte paa barselsgangen (har ikke prøvet at sove paa patienthotellet)...

Ellers er jeg sikker paa at farmand vil drøne hjem eller ud og købe det du faar brug for.

Min erfaring er, at man tit tager alt for meget med 

Men ja som andre skriver, et par løse bukser/bløde jogginbukser og klipklappere er guld værd 

Anmeld

9. april 2014

liten-mamma

Sisse Vinther skriver:

Hårbørste og shampoo
Tandbørste
Mormor-trusser

Først og fremmest noget løst tøj. Du har ikke lyst til at have tætsiddende tøj på efter en fødsel. 

Sports bh eller amme bh 

Læbepomade 

Sutsko eller tykke sokker 

Mobil oplader

Kamera 

Hårelastikker 

Toilettaske med diverse i, såsom tandbørste, tandpasta, shampoo, balsam og børste. 

Men god creme til hænderne (de kan hurtigt blive tørre af alt den sprit og vasken hænder) 

Headsæt (så du evt kan se film eller høre musik på din mobil eller tablet når baby sover) 

En god bog eller nogle blade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.