Arg, 2 dage over sidste dato?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.266 visninger
10 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. april 2014

Anonym trådstarter

Har stået op formet kyllingebøffer, nu steger de og maden er snart klar til alle ungerne og mig, da jeg vil smide emballagen ud ser jeg tilfældigvis at sidste dato var i forgårs, altså d. 06.04

Ville i stadig spise det?

Eller skal jeg bare smide det hele ud

Det er hakket kyllingefarm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvordan så det ud? Og hvordan lugtede det? Datoerne er jo "mindst holdbar til" eller "sidste salgsdato", det betyder ikke at det er råddent i det sekund man rammer datoen 

Anmeld

8. april 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Har stået op formet kyllingebøffer, nu steger de og maden er snart klar til alle ungerne og mig, da jeg vil smide emballagen ud ser jeg tilfældigvis at sidste dato var i forgårs, altså d. 06.04

Nej, det ville jeg ikke servere

Anmeld

8. april 2014

Valle81

Nej, det ville jeg ikke og især ikke kylling:-)

Anmeld

8. april 2014

Goggelogge

Hvis kødet ikke lugtede dårligt eller var ulækker, så ville jeg spise det

Anmeld

8. april 2014

sandramor

Anonym skriver:

Hvis kyllingen så fin ud og ikke lugtede ville jeg ikke have nogen problemer med at serverer det.... Sidste salgsdato er ikke det samme som hvornår de blir dårlige! Butikkerne har meget strikse regler så det betyder ikke at købet er dårligt efter dato.... Og der står jo også MINDST holdbar til 

Anmeld

8. april 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg har flere kokke i familien, som siger at man slet ikke kan regne med de datoer der står på pakkerne. Hvis det lugter fint og ser fint ud, kan det spises.

Anmeld

8. april 2014

Alexander&Lærke

Jeg ville nok være lidt skeptisk med kylling der er overskredet dato, men jeg er også ret sart med kylling og æg, ville ikke spise det, ville nok skynde mig at finde noge andet evt bare rugbrød eller hvis du har tilbehøret kigge i skabe og skuffe hvad der kunne få til i stedet, måske torskerogn stegt på panden. 

Nu ser jeg det er nogen timer siden du har skrevet, hvad blev det til? 

Anmeld

8. april 2014

Anonym trådstarter

Alexander&Lærke skriver:

Jeg ville nok være lidt skeptisk med kylling der er overskredet dato, men jeg er også ret sart med kylling og æg, ville ikke spise det, ville nok skynde mig at finde noge andet evt bare rugbrød eller hvis du har tilbehøret kigge i skabe og skuffe hvad der kunne få til i stedet, måske torskerogn stegt på panden. 

Nu ser jeg det er nogen timer siden du har skrevet, hvad blev det til? 

Det så fint ud og lugtede slet ikke, jeg lavede bøfferne færdige og prøvesmagte selv og FØJ

Så de røg direkte i skraldespanden og alle ungerne syntes det var yderst morsomt med yoghurt eller en rugbrødsmad til aftensmad

Anmeld

8. april 2014

LinLin

Kylling ryger ud her dagen efter mindst holdbar her... Også selvom det er vejledende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.