Kontanthjællp vs SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
4 svar
1 synes godt om
8. april 2014

Anonym trådstarter

Hej . håber en kan hjælpe mig her inde . 

jeg har været på kontanthjælp 2 måneder nu . 

fik en udbetaling senest : 31/3 ..( som jo så dækker marts måned da kontanthjælp er bagud KORREKT? ......

JEG er så, så heldig og blive optaget på skole fra i morgen . vel og mærket kan jeg så søge su fra APRIL . dvs når den går i gennem vil jeg så få det jeg skulle ha haft 31/3 hvis jeg var blevet meldt ind før, de penge skal så dække APRIL månede fordi de er FORUD korrekt?? 

. mit spørgsmål går så på .. 

kommunen snakkede om jeg skulle betale det tilbage jeg havde fået fra dem, dette forstår jeg så ikke da jeg jo har været i aktivering hele marts måned for og få mine penge d 31/3 .. 

og at su er forud så de penge jeg nu end ville få nu her når ansøgningen går i gennem skal dække april måned . 

skolen siger at kommunen IKKE kan kræve pengene tilbage fordi jeg jo har været i aktivering . 

Men kommunen siger de skal :s ... 

hvad er jeres holding 

& JA jeg ved godt jeg kan ende med dobbelt indtægt, men jeg har jo været i aktivering for mine penge på kontanthjælp . samt jeg nu skal gå i skole i april for de penge jeg ville ha fået d 31/3 hvis jeg havde søgt ind før ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

Louise H.

Du skal betale den kh tilbage, da du er startet i uddannelse. Det er total plat, helt enig, da du egentlig har "tjent" de penge. Men der er lavet en lov omkring at man ikke er berettiget til kh måneden før man starter på SU

Anmeld

8. april 2014

Anonym trådstarter

Louise <3 Isabella skriver:

Du skal betale den kh tilbage, da du er startet i uddannelse. Det er total plat, helt enig, da du egentlig har "tjent" de penge. Men der er lavet en lov omkring at man ikke er berettiget til kh måneden før man starter på SU

man kan vel bare ringe til dem og sige man ikke kan

betale det hele på en gang kan man ik?

Anmeld

8. april 2014

SandraXOXO

Du skal desværre betale tilbage. Man må ikke modtage kh den samme måned som man får en anden indtægt. Det står også i de papire man skal underskrive når man søger kh.

Anmeld

8. april 2014

Louise H.

Anonym skriver:

man kan vel bare ringe til dem og sige man ikke kan

betale det hele på en gang kan man ik?

Det ved jeg ikke helt præcis. Men mener godt man kan lave en afdrags ordning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.