Så frustreret angående tale og sprog.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. april 2014

Anonym trådstarter

Min datter er 2 og et halvt år, og snakker storset ikke.

Hun kan få ord: mor, mormor, har(far), båd, bold, dør, tog, ballon, bog, rød, blå, hund, tv, det der, ja, ude(pude) og nogle få andre ting. 

Hun forstår selvfølgelig alt og er en utrolig klog pige.

men hun er begyndt at blive frustreret over at hun ikke kan tale tror jeg, hun er begyndt at kaste med ting og sådan slå lidt til de andre børn. Og hun nægter at prøve på at snakke. 

Alle mine veninder siger at jeg skal have tålmodighed, hendes øre fejler intet så de tror hun bare er perfektionist. 

Men jeg er virkelig ked af det. Jeg gør alt for at hun vil snakke, fortæller og forklare hende alt, gentager mig selv og booster hende så godt som jeg kan. 

Nogen der har prøvet noget lignende med deres børn? Hun bruger meget fakler og snakker sit "eget "sprog.. 

Jeg er allermest bekymret over at hun er begyndt at slå og ved ikke hvordan jeg skal vænne hende af med det. 

Jeg har to andre børn men de har aldrig haft det problem, tværtimod snakkede de endda før de blev et år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen .

Anmeld

7. april 2014

CaWi

Anonym skriver:

Hun kan få ord: mor, mormor, har(far), båd, bold, dør, tog, ballon, bog, rød, blå, hund, tv, det der, ja, ude(pude) og nogle få andre ting. 

men hun er begyndt at blive frustreret over at hun ikke kan tale tror jeg, hun er begyndt at kaste med ting og sådan slå lidt til de andre børn. Og hun nægter at prøve på at snakke. 

Alle mine veninder siger at jeg skal have tålmodighed, hendes øre fejler intet så de tror hun bare er perfektionist. 

Men jeg er virkelig ked af det. Jeg gør alt for at hun vil snakke, fortæller og forklare hende alt, gentager mig selv og booster hende så godt som jeg kan. 

Nogen der har prøvet noget lignende med deres børn? Hun bruger meget fakler og snakker sit "eget "sprog.. 

Jeg er allermest bekymret over at hun er begyndt at slå og ved ikke hvordan jeg skal vænne hende af med det. 

Jeg har to andre børn men de har aldrig haft det problem, tværtimod snakkede de endda før de blev et år

Børn er utroligt forskellige mht alt. Også når det kommer til sproget. Jeg er sikker på hun nok snart snakker fint. Måske er hun en af dem, der så bare taler fuldstændig flydende, når hun endelig begynder?
Har du snakket med DP/VS omkring det? Fået en af pædagogerne ind over? For det kan selvfølgelig blive et problem når hun starter i BH hvis hun ikke kan kommunikere med de andre børn.

Anmeld

7. april 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Positiv reaktioner kan gøre en megastor forskel...

hvis hun siger ude til pude f.eks. så gentag ordet korrekt og sig ja de er en pude hvis det er rigtigt...

har en veninde hvis datter snakker næsten flydende efter at hun begyndte på det og hun er 6 dage yngre end vores søn på 2½ der har færre rigtige ord end det du beskriver din datter har...

Han har en masse pludresprog og vi snakker og snakker og fortæller og gentager osv osv...

Anmeld

7. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Prøv ikke at presse hende. Hun skal nok. Hun er sikkert en af dem der pludselig taler derud af i flotte sætninger 

udover at gentage dig selv så kan du gentage hvad hun siger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.