Hej tøser.
Håber ikke der kommer nogen nedladende kommentarer, da jeg virkelig er fortvivlet i forvejen.
Min situation er sådan, at jeg havde aftalt med min skole at der var helt fint at jeg gik på barsel om 5 måneders tid, og de var velvidende om at jeg har meget fravær, da jeg har sukkersyge og bliver fulgt meget meget tæt minimum 1 gang i ugen på diverse hospitaler.
Alligevel kommer det bag på dem, og de vælger at afbryde min uddannelse (
) og tilbyder mig et ophold på en produktionsskole, hvilket egentlig var fint for mig, bare at være i beskæftigelse, da jeg virkelig prøver at undgå kontanthjælp. Men problemet er, at på en produktionsskole har jeg hørt at man får en ugeløn, som ender i jeg vil få 4500kr om måneden, men med flytning D. 1 maj pga større bolig til baby osv, er jeg tvunget til at have en indkomst som nu (8000 ca med SU og SU lån) så dette er ikke en mulighed desværre.
Jeg overvejede at starte på et grundforløb af en art, for vil som sagt bare rigtig gerne være i gang med noget, men jeg søger og søger og det eneste jeg kan finde med start i maj er bygningsmaler osv, som jeg har læst mig frem til at man ikke må når man er gravid, desværre, synes ellers det er er rigtig spændende fag!
Ellers ville jeg rigtig gerne starte på SOSU hjælper, men der er helt booked i Hillerød.
Som jeg kan se det, er jeg snart tvunget til den situation jeg prøvede at undgå for at få en indkomst, og kan finde mig frem til at satsen for en ung under 25 (jeg er 22) der har passeret 12. Uge er 10.500 før skat, så det er nok det samme efter skat som jeg har nu.
Det jeg så er i tvivl om, og som folkene på kommunen åbenbart heller ikke rigtig kan finde ud af, er at jeg som sagt skifter kommune her D. 1.
Hvor søren skal jeg søge? Og hvad kan man gøre i den 1 måned man står uden indtægt? Har hørt om 1 engang ydelse, men det er vidst omkring 5000, så står jeg lidt i problemet igen?
Ville VIRKELIG ønske jeg kunne finde en uddannelse (grundforløb) nær Frederikssund der tager de 20 uger, som ville passe med barsel, men synes det er så umuligt.
Håber i kan svare på spørgsmålene om kontanthjælp!