Vielse udenfor kirke og rådhus.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

642 visninger
9 svar
1 synes godt om
7. april 2014

Louisiana

Hej 

Ved I hvordan man gør, når man gerne vil giftes f.eks. på stranden, eller i sin have, eller hvor man nu beslutter sig, at man gerne vil giftes? 
Vi vil ikke vies af en præst. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

Kløver

Mener man kan søge på kommunen omkring vielse andet sted end rådhuset ??

Anmeld

7. april 2014

Rockertand

Louisiana skriver:

Hej 

Ved I hvordan man gør, når man gerne vil giftes f.eks. på stranden, eller i sin have, eller hvor man nu beslutter sig, at man gerne vil giftes? 

I skal ansøge kommunen, men der er ikke frit valg, borgmesteren bestemmer, om man vil forrette vielsen et andet sted end rådhuset eller ej.

Anmeld

7. april 2014

Lunae

Louisiana skriver:

Hej 

Man skal forhøre sig blandt kommunens byrådsmedlemmer. Min kæreste og jeg skal giftes d. 24 maj og vielsen skal finde sted i haven på feststedet. Vi har fået et byrådsmedlem til at komme og forestå vielsen!

Anmeld

7. april 2014

Studerendemor

Louisiana skriver:

Hej 

Vi skrev en mail til den rådmand, vi ønskede der skulle vie os. Da hun havde svaret ja, sendte vi en ægteskabserklæring og så var den aftale i stand. 

Anmeld

7. april 2014

Louisiana

Tak, alle sammen   

Anmeld

7. april 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Louisiana skriver:

Hej 

Vi blev viet i det fri og søgt om det på kommunen. Så var det kommunens borgmester som stod for vielsen. Det skulle bare være indenfor kommunens grænser.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

7. april 2014

Louisiana

Chrizta skriver:

Vi blev viet i det fri og søgt om det på kommunen. Så var det kommunens borgmester som stod for vielsen. Det skulle bare være indenfor kommunens grænser.

I hvor god tid, skal man søge osv? 

Anmeld

7. april 2014

Lene Unik

Vi blev viet i vores lokale kulturhus og havde alle gæsterne med. Rigtig hyggelig løsning når vi ikke ville i kirken. Det er dog så lang tid siden at jeg ikke husker detaljerne (snart 20 år!!!)

Anmeld

7. april 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Louisiana skriver:

I hvor god tid, skal man søge osv? 

Man kan søge 3 måneder før mener jeg. Tror vi søgte omkring 2,5 måned før.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.