Midlertidigt job - gravid - tilbud om forlængelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
5 svar
3 synes godt om
6. april 2014

Anonym trådstarter

Hej

Vi startede projekt baby nr. 2 i efteråret, trods jeg uden job. Jeg blev ikke gravid og fik pludselig en midlertidig stilling - godt nok ikke drømmejobbet men bedre end ingenting. Vi var begyndt at snakke om at sætte baby projektet på pause - men nu er jeg altså gravid og ca. 12 uger henne. Jeg skal til nf. i næste uge. Min chef har så tilbudt mig forlængelse til året ud, men har ikke sagt ja eller nej, da jeg først ville have nf overstået inden jeg fortæller om in graviditet. Mit job er fysisk hårdt og kan allerede mærke nu at jeg har svært ved at klare det. Jeg har 2 ½ måned tilbage af min kontrakt.

Hvad ville I gøre? Forlænge og "bare" melde sig syg hvis jeg ikke kan holde til det - eller sige stop når min kontrakt udløber og gå på dagpenge resten af tiden.

Ved ikke om jeg har samvittighed til at tage imod forlængelse, da jeg ved at jeg ikke kan overholde aftalen om at jeg kan arbejde året ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

De3Guldklumper

Sige stop når kontrakten udløber

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Sige stop når kontrakten udløber

også det jeg hælder til

Anmeld

6. april 2014

tarkoflen

Jeg tror jeg ville sig det som det er til chefen og så må det være op til dem, hvad de ønsker! Det kan jo være, at du er heldig og de helst vil have dig så længe som muligt og hvis ikke, så har du ikke brændt nogle broer til et sted, hvor du måske engang kunne have lyst til at komme tilbage til.

Jeg har altid lært, at man kommer længst med ærlighed

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg tror jeg ville sig det som det er til chefen og så må det være op til dem, hvad de ønsker! Det kan jo være, at du er heldig og de helst vil have dig så længe som muligt og hvis ikke, så har du ikke brændt nogle broer til et sted, hvor du måske engang kunne have lyst til at komme tilbage til.

Jeg har altid lært, at man kommer længst med ærlighed

Helt sikkert - jeg er helt enig i at man ikke skal brænde sine broer og at man skal kunne forlade det med god samvittighed.

Anmeld

6. april 2014

tarkoflen

Anonym skriver:

Helt sikkert - jeg er helt enig i at man ikke skal brænde sine broer og at man skal kunne forlade det med god samvittighed.

Det er helt sikkert også det jeg læser af dit indlæg, ellers havde du jo været ligeglad og bare takket ja du skrev det bare ikke som en mulighed, at arbejdspladsen fik valget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.