Håber der er nogle med nogle svar og meninger, for det har jeh virkelig brug for!
Idag
Kl 17.00 spiser vi aftensmad, vi får tomatsuppe med grov pasta skruer og revet ost til, datter på knap 2 år spiser rigtig meget og rigtig hurtigt, hun virkede mere sulten end hun plejer, men det er også en af hendes livretter..
Kl 17.30 er vi færdige med maden, rydder hurtigt lidt op og jeg går med hende op på et værelse og læser en bog, ca 7 minutter senere går vi ned til far og aftaler at far skal lege med datter mens jeg lige ordner noget på computer.. De læser ca 15-20 min..
Kl 18.00 er jeg færdig med det jeg skulle og begynder at hoppe sammen med min datter, hun griner og vil blive ved, efter nogle hop siger hun at hun vil svinges i et tæppe - vi svinger og hopper i tæppet og da vi er ved at være færdige , og vores datter ligger i tæppet ca 10 cm over gulvet, taber min kæreste den ene side af tæppet og vores pige triller ud og lander på maven - kæresten mener at have set hovedet IKKE rammer gulvet, men datter siger næsen ramte.. Hun græder et godt stykke tid, nok også fordi hun blir bange... Ca kl 18.30-18.40 begynder vi at give havregrød (som er natmad), og hun klager over tøjet ikke sidder ordentligt.. Hun spiser hurtigt, men siger efter en halv portion at hun har ondt i maven - og pludselig er der opkast overalt! Hun blir ked og siger hun har ondt i maven og i håret.. Vi gør hurtigt hende ren og jeg ringer til vagtlæge som tænker at det kan være en let hjernerystelse og at vi skal observere natten over.. Datter får lidt væske og kl 20.00 føler jeg at jeg har observeret nok til at prøve at putte - men hendes mave rumler helt vildt, så vi står op igen og hun spiser en halv portion havregrød (langsomt og i små bidder) , hun siger hun ikke vil have mere, vi læser et par bøger og går så i seng igen.. Putningen tog knap 45 minutter og nu skal hun så vækkes hver anden time natten over...
Mine spørgsmål er så:
1. Hva tænker i? Kaster hun op pga den rusten af maven forholdsvis kort efter aftensmaden? Eller mulig hjernerystelse?
2. Ville i sende et knapt 2 årigt barn i Dp/vs hvis de først var faldet i søvn kl 21.30 og skulle vækkes hver anden time? (Min datter møder normalvis kl 7.30 i vs)
Der er flere dilemmaer ved netop arbejdet imorgen, da min chef er på ferie, så vi er to mand mindre end normalt og vi har flere opgaver om mandagen end andre dage.. Hvis hun har hjernerystelse og nærmest ikke sover i nat skal hun self ikke afsted!!! Men hvis hun blot fik for meet uro i maven og får for lidt søvn, så ku det hjælpe min arbejdsplads gevaldigt hvis jeg kom i bare 3 timer, så kan jeg nemlig nå at hjælpe med de vigtigste opgaver og varetage det ansvar jeg har fået tildelt af chefen mens chefen er på ferie...
Hva ville i gøre?
Og er der nogen der har oplevet en hjernerystelse på sit barn? Hvordan reagerede barnet ?
Anmeld